پنج شنبه / ۵ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۳:۱۱
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۲۱۲۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برپایی نمایشگاه محصولات سالم در دزفول

نمایشگاه محصولات سالم و ارگانیک همزمان با برپایی نخستین جشنواره ملی تولید محصولات سالم در دزفول برپا شد

 این نمایشگاه که از عصر دیروز به مدت سه روز در دزفول برپا شده، دارای 20غرفه با حضور 21 استان است. 
این نمایشگاه متشکل از شرکت‌های ملی و بین‌المللی فعال دارای مجوز تولید نهادهای سالم در زمینه تولید مواد بیولوژیک، کودهای زیستی و آلی، انواع محصولات کشاورزی سالم، استاندارد‌های تولید محصول سالم و ارائه آخرین یافته‌های علمی- تحقیقاتی و تجربی در زمینه تولید محصول سالم است. 
محصولات ارائه شده در این جشنواره شامل تولیدات و فرآورده‌های کشاورزی و دامی حاصل به کار بستن برنامه‌های مدیریتی تولید، استانداردها، عملیات خوب کشاورزی و نظام ارگانیک است. 
در فرآیند تولید این محصولات ضمن اجرای مدیریت کشت بوم‌های زراعی، تغذیه و حاصل‌خیزی مناسب، عوامل زیان‌آور محیطی و بهداشتی حذف شده و یا به آستانه مجاز رسیده است. در این برنامه‌ها فرآیند تولید محصول با حفظ محیط ‌زیست و سازگار با شرایط محلی با حذف و یا کاهش مواد شیمیایی انجام می‌شود. 
وجود اراضی، باغ‌ها و مراتع طبیعی در پهنه‌ای گسترده و حجم زیاد تولید محصولات سالم در کشور، دامنه بسیار پایین استفاده از مواد شیمیایی در کشاورزی کشور، پتانسیل‌های فراوان و توان بالقوه کشاورزی کشور برای تولید محصولات سالم و ارگانیک از مهم‌ترین دلایل برگزاری این جشنواره و نمایشگاه است. 
براساس این گزارش، یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی تولید غذای سالم برای مردم است که بر همین اساس مقرر شده است در سطح 200 هزار هکتار محصول سالم تولید شود که از این میزان سطح، 53 هزار هکتار در خوزستان انجام می‌شود. 

فارس

(پنج شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۹) ۱۳:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها