پنج شنبه / ۵ اسفند ۱۳۸۹ / ۰۹:۱۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۲۱۱۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان:

صدور مجوز آزمایشگاه کشت بافت گل و گیاه راهکار افزایش فعالیت کشاورزی است

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: کارآفرینی، فرآیند خلق چیزی نو و باارزش، به کمک راه‌اندازی یک کسب و کار است که نیازمند اختصاص زمان و تلاش بسیار زیاد است.

 علیرضا رنجبر ضرابی در همایش بررسی اشتغال فارغ‌التحصیلان و کارآفرینی افزود: کارآفرینی با پذیرش ریسک‌های مالی، روحی و اجتماعی برای جلب رضایت شخصی، استقلال و دریافت پاداش‌های مالی است.

وی درباره مزیت‌های بخش کشاورزی استان بیان کرد: سه و دو دهم بهره‌برداران این بخش کشور در استان همدان هستند و سه و نه دهم ارزش افزوده کشاورزی کشور به همدان اختصاص دارد.

رنجبر ضرابی ادامه داد: تعداد واحدهای صنایع تبدیلی دارای مجوز استان 125 کارگاه است، سالانه 216 هزار تن شیر پاستوریزه، 19 هزارتن پنیر به روش UF، دوازده و نیم هزار تن انواع خامه و 21 هزار تن پنیر پاستوریزه در استان تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: از 121 هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان همدان، 63 هزار و 800 نفر بی سواد، 58 هزار و 340 نفر دارای تحصیلات ابتدایی و خواندن و نوشتن، 18 هزار و 330 نفر نیز دارای تحصیلات راهنمایی و متوسطه هستند و تنها 2150 نفر از بهره‌برداران کشاورزی در استان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که از این تعداد نیز تنها 714 نفر مدرک تحصیلی مرتبط با کشاورزی دارند.

رنجبر ضرابی کوچک سازی بدنه دولت، توانمندسازی بخش غیر دولتی، افزایش ظرفیت مسؤولیت پذیری تشکل‌ها و بسترسازی حضور متخصصین در بخش کشاورزی را از راهکارهای اصلاح ساختار اداری و خدمات‌رسانی و فنی بـخش کـشاورزی برشمرد.

وی تجهیز تولیدکنندگان به علم و دانش نوین کشاورزی، تجهیز تولیدکنندگان به علم و دانش نوین کشاورزی و بسترسازی برای حضور دانش‌آموختگان در بخش غیردولتی را سه شیوه برای تامین و جذب نیروی انسانی مورد نیاز بخش کشاورزی اعلام کرد.

رنجبر ضرابی خاطرنشان کرد: صدور پروانه‌های تولیدی با اولویت فارغ التحصیلان و ایجاد یک واحد انسکتاریوم درراستای تولید حشرات مفید از محورهای فعالیت در عرصه تولید بخش کشاورزی استان است.

وی افزود: صدور مجوز تاسیس آزمایشگاه کشت بافت گل و گیاه، صدور مجوز تاسیس آزمایشگاه کشت بافت سیب‌زمینی و حمایت از تشکل‌های تولید بذر سیب زمینی و گندم از دیگر راهکارهای افزایش فعالیت در بخش کشاورزی است.

.

.

.

.

.

ایسنا

(پنج شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۹) ۰۹:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها