دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۱:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۲۰۶۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

دومین مرغداری گوشتی مکانیزه کشور در کاشان راه اندازی می‌شود

مدیر اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان از بهره برداری و راه اندازی دومین واحد مرغداری گوشتی تمام مکانیزه کشور در روستای نشلج این شهرستان خبر داد.

مجید کافی‌زاده اظهار داشت: ظرفیت تولید این مرغداری 20 هزار قطعه مرغ گوشتی درهر دوره دو ماهه است.

وی افزود: دومین مرغداری گوشتی مکانیزه کشوردر کاشان توسط بخش خصوصی با هزینه‌ای معادل 5 هزار میلیون ریال و اشتغال زایی برای 5 نفرطی دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

مدیر اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان تصریح کرد: این واحد مرغداری به لحاظ داشتن سیستم پرورش کاملاً مکانیزه از معدود واحدهای مرغداری کشور است که به صورت اتوماسیون اداره می‌شود.

کافی‌زاده ادامه داد: کمترین میزان آلودگی زیست محیطی از مرغداری و احتمال ورود کمترین آلودگی از فضای بیرون به داخل مرغداری ازمهمترین مزایای سیستم اتوماسیون در این مرغداری است.

وی گفت: نداشتن و باقی نماندن مصرف آنتی بیوتیک‌ها در بدن مرغ‌ها و بی ضرر بودن محصولات تولیدی برای مصرف کنندگان از دیگر مزایای تولید تمام مکانیزه و سیستم اتوماسیون دراین مرغداری است.

وی تعداد کل مرغداری‌های کاشان را 250 واحد عنوان کرد و افزود: در این واحدهای مرغداری طی 4 تا 5 دوره به طور میانگین روزانه 55 تن و در هر سال 20 هزار تن مرغ گوشتی تولید می‌شود.

وی افزود: 30 درصد مرغ تولیدی این واحدها درکاشان به مصرف داخلی و 70 درصد آن در بازار سایر استان‌ها به ویژه استان‌های تهران، اصفهان و قم به فروش می‌رسد.

وی گفت: در 250 واحد تولید مرغ گوشتی کاشان که به صورت صنعتی و نیمه صنعتی اداره می‌شود بیش از 1200 نفر مشغول به کار هستند.

ایسنا

(دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹) ۱۱:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها