دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۸۹ / ۱۵:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۹۷۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
برای نخستین بار در ایران صورت گرفت؛

پرورش نژاد جدید جوجه یکروزه تخمگذار «نیک‌جیک» در مرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: برای نخستین بار در ایران تولید جوجه یکروزه نژاد جدید مرغ تخمگذار با نام «نیک جیک» در این شهرستان آغاز شد.

 جلال رحیم‌زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: با حمایت‌های فنی جهاد کشاورزی این شهرستان، نژاد جدید جوجه یکروزه تخمگذار با ویژگی‌های خاص توسط مجتمع مرغ مادر تخمگذار آقای حاجی‌زاده از کشور آلمان وارد و تولید می‌شود. 
وی همچنین افزود: نام این نژاد «نیک جیک» بوده و دارای راندمان تولید بالاست به طوری که پیک تولید 97 درصد به طول 13 هفته ثابت و 18 هفته بالای 90درصد تولید دارد. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند با اشاره به ویژگی‌های این نژاد گفت: مصرف کم دان مرغی، تولید بالا، استرس کم و ساعات منظم تخمگذاری از ویژگی‌های منحصر به فرد این نژاد است. 
رحیم‌زاده، ظرفیت این واحد را 24 هزار قطعه مرغ مادر و 2 هزار و 800 قطعه خروس ذکر کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری این واحد نزدیک به 20 میلیارد ریال بوده و به طور مستقیم 20 نفر در آن مشغول فعالیت هستند. 
شهرستان مرند با وسعت 3هزار و 844 کیلومتر مربع در شمال غرب استان آذربایجان شرقی واقع است.
این شهرستان از شمال به شهرستان جلفا، از شرق به شهرستان ورزقان، از جنوب به شهرستان شبستر و از غرب به شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی محدود می‌شود. 

فارس

(دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹) ۱۵:۵۶
حسین حامدی
۱۳۹۲/۰۱/۱۸ Iran
0
0
0

سلام و تبریک سال نو میخواستم از ویژگیهای این نژاد جوجه بیشتر بدونم و آیا میشه از این نژاد جوجه یکروزه خریداری کرد لظفا در صورت امکان اطلاع دهید


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها