چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۹۶۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رییس سازمان دامپزشکی

کشتارگاه‌های صنعتی فعال دام کشور افزایش یافته است

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تولید محصولات بدون آنتی بیوتیک طی دوره تولید یکی از مهمترین مراحل تولید مرغ ارگانیک است.

دکتر سید محسن دستور اظهار کرد: بهبود وضعیت ساختاری و نیز فرایند تولید در کشتارگاه‌های دام و طیور مستلزم همکاری و هم‌افزایی بخش‌های گوناگون علمی و اجرایی است.

وی درخصوص وضعیت صنعت کشتار دام ایران در مقایسه با کشورهای همجوار، تصریح کرد: صنعت کشتار دام در ایران در مقایسه با اغلب کشورهای همسایه وضعیت مناسب‌تری دارد در حالی در بسیاری از این کشورها، کشتارگاه صنعتی و بهداشتی مناسبی که واجد شرایط صادرات گوشت به ایران باشد، یافت نمی‌شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در بسیاری از استان‌های کشور به وی‍ژه استان‌های مرزی چنین کشتاگاه‌هایی که برابر ضوابط بین‌المللی مربوط احداث شده‌اند، فعالیت می‌کنند.

دستور در ادامه در خصوص ساماندهی کشتارگاهای سنتی، ابراز کرد: در جهت پاسخگویی به جمیع نیازهای بهداشتی جامعه، تامین سلامتی مصرف کنندگان و ارتقا سطح بهداشت عمومی از طریق فراهم ساختن امکانات کشتار بهداشتی دام در کلیه کشور توسط کارشناسان در دست اجراست.

وی گفت: با اجرای این طرح برنامه تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری در امر احداث کشتارگاه‌های صنعتی دام به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، به گونه‌ای که در حال حاضر تعداد کشتارگاه‌های صنعتی فعال دام کشور افزایش یافته است.

ایسنا

(چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹) ۱۰:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها