یکشنبه / ۷ آذر ۱۳۸۹ / ۰۹:۴۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۹۳۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مرغداران:

استفاده از الکل در مرغداری‌ها به هیچ وجه صحت ندارد

رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مرغداران گوشتی کشور گفت: متابولیسم (سوخت و ساز) بدن مرغ در برابر الکل نمی‌تواند مقاومت کند و یقینا در صورت خوردن الکل، تلف می‌شود.

محمد یوسفی در ارتباط با شایعه‌ای مبنی بر استفاده از الکل در مرغداری‌های گوشتی کشور برای پروار کردن آنها، گفت: این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند صحت داشته باشد چرا که بدن مرغ توانایی مقاومت در برابر الکل را ندارد. 
خاطرنشان می‌شود در روزهای گذشته شایعه‌ای مبنی بر بکارگیری الکل در تعدادی از مرغداری‌های یکی از استان‌های کشور مطرح شده بود. 
رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مرغداران گوشتی کشور استفاده از انواع هورمون‌ها را در مرغداری‌های کشور رد کرد وافزود: در تولید مرغ‌های خارجی یقینا برای رشد بیشتر از هورمون استفاده می‌شود اما بهره گیری از هورمون در مرغداری‌ها در ایران براساس قانون ممنوع است. 
وی ادامه داد: کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور بصورت پاره‌وقت و تمام وقت در واحدهای تولیدی حضور دارند و در صورت بکارگیری پروتئیین و یا دیگر مواد غیرمجاز بطور قطع این امر را اعلام می‌کردند تا با متخلفان برخورد شود. 
یوسفی تصریح کرد در واحدهای تولیدی مکمل‌هایی مانند آنزیم‌ها و ویتامین‌ها در فرمول ‌های دان مرغ وجود دارد که مصرف این موارد مشکلی نداشته و مورد تایید سازمان دامپزشکی نیز است. 
رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مرغداران گوشتی کشور افزود: در حالی که سال گذشته بیش از یک میلیون و 450 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شد، پیش بینی می شود این میزان امسال به یک میلیون و 600 هزار تن برسد.

ایرنا

(یکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹) ۰۹:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها