یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۸۹ / ۱۴:۱۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۹۲۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

9 مرکز فروش خاویار در گلستان راه اندازی شد

مدیرکل شیلات گلستان گفت: بمنظور عرضه و فروش خاویار و گوشت ماهیان خاویاری و تسهیل خرید شهروندان، 9 فروشگاه خاویار در شهرهای مختلف استان گلستان توسط مدیریت امور ماهیان خاویاری راه اندازی شده است.

 علی اکبر پاسندی  افزود: تاکنون سه مرکز فروش خاویار و گوشت ماهیان خاویاری در گرگان ، دو مرکز در گنبد کاووس، سه مرکز در بندر ترکمن و یک مرکز در شهرستان کردکوی راه اندازی شده است.

وی گفت: راه اندازی این مراکز فروش می تواند خطرات ناشی از فروش خاویار قاچاق، غیر بهداشتی یا شبه خاویار و عرضه گوشت ماهیان خاویاری غیر مجاز را به شدت کاهش دهد.

پاسندی اظهار داشت: راه اندازی این مراکز توزیع و فروش خاویار و گوشت ماهیان خاویاری می تواند رضایتمندی مردم را فراهم کند.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: وجود عاملین توزیع و فروش خاویار و گوشت ماهیان خاویاری در استان با توجه به جلوگیری از عرضه خاویار آلوده و غیر بهداشتی و عرضه گوشت ماهیان خاویاری غیر مجاز از اهمیت زیادی برخوردار است.

پاسندی گفت: خاویار یک ماده غذایی پر انرژی است که طعم و بویی بسیار خوشایند دارد.

وی افزود: مصرف خاویار می تواند از ابتلا به بیماری افسردگی و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کند چرا که در خاویار غلظت اسید های چرب از نوع امگا سه بسیار بالاست.

وی گفت: در کشورها و مناطقی که ماهی و خاویار در عادات غذایی مردم جایگاه ویژه ای دارد، میزان ابتلا به افسردگی بسیار کمتر از دیگر کشور ها و مناطق است.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: مصرف خاویار در پیشگیری از ابتلا به بیماری های دستگاه گوارش و بعضی از سرطان ها بسیار موثر است و از آنجایی که خاویار از نظر عنصر آهن نیز غنی است به همین دلیل مصرف آن به افراد مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن نیز توصیه می شود.  

مهر

(یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹) ۱۴:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها