یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۸۹ / ۱۳:۴۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۸۹۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
رئیس اتحادیه قنادان و نانوایان آزادپز تهران:

روز ملی نان، روز فرهنگ‌سازی در این عرصه است

به گفته رئیس اتحادیه قنادان و نانوایان آزاد پز تهران تعیین یک روز خاص به نام روز ملی نان و برگزاری مراسمی به همین مناسبت، گام بسیار مهمی در جهت فرهنگ سازی برای مصرف درست و بهینه نان در کشور محسوب می شود.

محمد نصرتی با بیان این مطلب یکی دیگر از محاسن برگزاری این روز را ایجاد تمرکز در زمینه مسائل مربوط به صنعت نان در کشور عنوان کرد و گفت: این تمرکز مجالی را پدید می آورد تا وضعیت گذشته، حال و آینده صنعت نان در کشور مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و در کنار این بررسی ها اشکالات موجود، شناسایی و در نهایت راهکارهای لازم برای حل این مشکلات پیش بینی شود.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است ، نامگذاری روزهای خاص درکشور و اختصاص یک روز به یک موضوع و مناسبت خاص همیشه نتیجه بخش بوده است، درست همانند اتفاقی که برای روز درختکاری رخ می دهد و مردم به یاد آشتی با طبیعت می افتند.

نصرتی با تاکید بر اینکه نام گذاری این روز برای صنعت نان نیز بسیار مفید و خوب خواهد بود افزود: بدون تردید این نامگذاری توجه مردم را به امر نگهداری و مصرف درست نان جلب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگ سازی در جهت تولید و مصرف نان یک ضرورت مهم تلقی می شود، خاطرنشان کرد: تولید نان در کشور بسیار هزینه بر است و با وجود صرف مبلغ کلان یارانه از سوی دولت در هر سال، باز هم شاهد میزان بالای ضایعات نان هستیم.

به گفته وی با توجه به اینکه نان یک اصل مهم در زندگی مردم به شمار می رود، برگزاری مراسم روز ملی نان فرصت مناسبی خواهد بود تا صاحب نظران در این عرصه بتوانند دیدگاه های خود را در زمینه بهبود وضعیت تولید و مصرف نان در کشور ارائه کنند.

رئیس اتحادیه قنادان و نانوایان آزاد پز تهران در ادامه آینده آزاد شدن قیمت نان در کشور را مثبت ارزیابی کرد و در این خصوص گفت: در دو سال گذشته میزان تقاضا برای تبدیل واحدهای نانوایی از سهمیه دولتی به آزاد پز بسیار بالا بوده است چرا که هم تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان نان علاقمند به تولید و مصرف نان با کیفیت هستند.

(یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹) ۱۳:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها