چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۸۹ / ۱۰:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۸۸۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
پنجمین جشنواره ملی طلای سرخ

تجربیات زعفران‌کاران نمونه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد

مدیر جهاد کشاورزی قاین گفت: زعفران‌کاران نمونه در جشنواره طلای سرخ تجلیل و تجربیات آنها در قالب کتاب و سی ‌دی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 محسن رئوفی‌فرد در جلسه هماهنگی برنامه‌های جشنواره طلای سرخ افزود: جهاد کشاورزی استان و شهرستان در کمیته آموزشی و انتقال تجربیات در این جشنواره ایفای نقش می‌کنند. 
وی ادامه داد: این کمیته مستندی 10 دقیقه‌ای را با موضوع آموزشی برای پخش در روز افتتاحیه تدارک دیده است. 
مدیر جهاد کشاورزی قاین افزود: اطلاعات بیش از 100 نفر از کشاورزان شهرستان و 30 کشاورز از دیگر شهرستان‌های استان جمع‌آوری شده است که توسط اداره ترویج، توزیع و پخش می‌شود. 
رئوفی‌فرد با بیان اینکه در طول جشنواره کلاس‌های آموزشی در نظر گرفته شده است، گفت: بین 50 تا 60 نفر از کشاورزان شهرستان و استان در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند که این کلاس‌ها با حضور 40 نفر از مربیان و دانشجویان رشته زعفران در محل دانشگاه برگزار می‌‍‌شود. 
وی با اشاره به اینکه درجه حرارت، نوع منطقه و زمان آبیاری در زمان گل‌دهی زمین‌های زعفران نقش دارد، ادامه داد: تغییرات آب و هوایی گل‌دهی زودهنگام مزارع را در پی داشته که باید برای مزرعه الگو که مورد بازدید مهمانان قرار می‌گیرد برنامه‌ریزی شود تا در روز جشنواره با مشکل مواجه نشویم. 
رئوفی‌فرد با تأکید بر درخواست بیمه عوامل اجرایی و مهمانان جشنواره افزود: در پایان کلاس‌های آموزشی به فراگیران و مربیان برتر هدایایی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

فارس

(چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹) ۱۰:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها