یکشنبه / ۲ آبان ۱۳۸۹ / ۱۴:۰۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۸۵۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
معاون سازمان بازرگانی خراسان جنوبی:

صادرکنندگان برتر خراسان جنوبی تجلیل می‌شوند

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی خراسان جنوبی گفت: 10 آبان ماه امسال از صادرکنندگان برتر خراسان جنوبی تجلیل می‌شوند.

مهدی ماهگلی تصریح کرد: مراسم روز ملی صادرات پنج‌شنبه گذشته در تهران برگزار شد و در این مراسم از صادرکنندگان برتر کشور تجلیل شد و در استان ما نیز 10 آبان برای برگزاری این مراسم انتخاب شده است.
وی اظهار داشت: برای برگزاری مراسم روز ملی صادرات و انتخاب صادرکنندگان برتر استان کمیته‌ای متشکل از چند دستگاه اجرایی استان در سازمان بازرگانی تشکیل شده است و این انتخاب از بین متقاضیانی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند صورت می‌گیرد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی خراسان جنوبی ادامه داد: برای انتخاب صادرکندگان برتر استان تا کنون دو فراخوان اعلام شده است که در طی این دو فراخوان 20 نفر از صادرکنندگان استان ثبت‌نام کرده‌اند.
ماهگلی افزود: سهم استان ما برای انتخاب صادرکننده برتر 10 نفر است که این صادرکنندگان می‌توانند در بخش کشاورزی، بازرگانی عمومی، IT و گردشگری فعال باشند که صادرکنندگان استان ما بیشتر در زمینه بازرگانی عمومی فعال هستند.
وی تصریح کرد: علاوه بر تقدیر از فعالان عرصه صادرات در این روز از خادمان صادرات استان نیز تجلیل می‌شود.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی خراسان جنوبی اظهار داشت: صادرکنندگان نمونه در سه رده مورد تقدیر قرار می‌گیرند که در رده ملی به این افراد تندیس طلایی، در رده استانی تندیس نقره‌ای و در رده شهرستانی تندیس برنزی به این افراد تعلق می‌گیرد.
ماهگلی از تصویب راه‌اندازی گمرک تخصصی فرآورده‌های سوختی و زعفران در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این موارد پسته و فرش استان نیز از سایر گمرکات کشور صادر می‌شود که ما می‌توانیم با راه‌اندازی این گمرکات در استان ارزش افزوده این کالاها را در خود استان داشته باشیم و در عملکرد استان نیز این موارد محسوب شود.
وی با بیان اینکه رشد صادرات برای کشور در سال جاری 5/14 درصد تعریف شده است، افزود: ما برای استان رشد صادرات تا سقف 200 میلیون دلار را تعریف کردیم که امید است این رقم تا پایان سال حتی به 250 میلیون دلار نیز برسد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی خراسان جنوبی ادامه داد: رسیدن به این هدف مستلزم همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان و فراهم آمدن زیرساخت‌های صادرات استان است.

فارس

(یکشنبه ۲ آبان ۱۳۸۹) ۱۴:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها