چهارشنبه / ۷ مهر ۱۳۸۹ / ۱۳:۰۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۷۹۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نوسان قیمت محصولات در بازار داخلی موجب افت راندمان صنایع غذایی می شود

نوسان قیمت و گرانی محصولات غذایی در بازارهای داخلی موجب کاهش توان خرید مصرف کننده و افت راندمان اقتصادی صنایع غذایی می شود.

احمد نجاتی استاد دانشگاه کرج رشته تغذیه و تولید کننده با اشاره به این مطلب افزود: ترغیب صنایع غذایی به تولید بر پایه تنوع صنایع را از مسیر اصلی دور کرده و موجب افزایش قیمت محصول تولید و کاهش بازده اقتصادی صنایع غذایی شده است.

وی گفت: هزینه تولید محصولات لوکس و متنوع غذایی بسیار بالاست و تمرکز صنایع بر روی تولید این محصولات ضرر اقتصادی بالایی را متوجه صنعت غذا خواهد کرد.

این کارشناس غذایی با بیان اینکه سالانه رقم بسیار زیادی در راستای تولید محصولات لوکس غذایی صرف می شود افزود: صنایع غذایی باید با دید کلی و جامع فقط در مسیر رشد تولید برپایه کیفیت و استاندارد و متناسب با تقاضای بازار قدم بردارند.

نجاتی با اشاره به اینکه تولید محصولات جانبی سود اقتصادی بالایی برای صنایع دارند تصریح کرد:‌ تولید محصولات خاص در صنعت غذا تولید ناخالص را به حداقل رسانده و سبب رشد صادرات در این بخش می شود.

وی با بیان اینکه طی سالهای اخیر ضایعات بخش غذایی بسیار کمتر و در مسیر تولید قرار گرفته است اظهار داشت: صنایع غذایی باید هدفگذاری خود را بر روی محصولات اصلی که سود اقتصاد بالایی برای تولید کننده و صرفه اقتصای بالایی برای مصرف کننده دارند قرار دهند.

این کارشناس غذایی ادامه داد: محصولات لوکس نه تنها در بازاراهای داخلی بلکه در بازارهای صادراتی توان عرضه را نداشته و فقط موجب ضعف مالی صنایع می شود.

باشگاه خبرنگاران

(چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹) ۱۳:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها