یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۳:۵۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۷۷۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی

قادر به تولید 400 قلم محصول کشاورزی در کشور هستیم

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس رونق دلال بازی را عامل افزایش قیمت گوشت عنوان کرد و گفت: در صورت همکاری سایر بخش ها با وزارت جهاد کشاورزی قادر به تولید نیاز کشور در 400 قلم محصول کشاورزی اعلام شده هستیم.

احمد علی کیخا با بیان اینکه هم اکنون برآورد دقیقی از میزان نیاز کشور به محصولات مختلف کشاورزی وجود ندارد، اظهار داشت: سازمان های متولی باید نیاز دقیق کشور را مشخص کنند تا بر اساس آن تولید و در موارد لزوم واردات انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن اعلام موافقت 100 درصدی خود با اقدام وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ممنوعیت واردات 400 قلم محصول کشاورزی افزود: در صورت همکاری سایر بخش ها به ویژه وزارت بازرگانی قادر به تولید نیاز کشور در 400 قلم محصول کشاورزی اعلام شده هستیم.
 
وی در ادامه دلال بازی را عامل افزایش قیمت گوشت در بازار عنوان و تصریح کرد: تا چهارسال قبل تولید و قیمت گوشت در حالت متعادلی قرار داشت ولی رونق دلال بازی در سال های اخیر بازار گوشت را بر هم زد.

کیخا با بیان اینکه در سال های اخیر به بهانه حمایت ازمصرف کننده بنیان تولید ازبین رفته است ، گفت: این درحالی است با اتخاذ سیاست های درست و جلوگیری از واردات بی رویه می توانستیم به نفع مصرف کننده عمل کنیم.

وی با ذکر اینکه عمده اقلام وارداتی جزو کالاهای لوکس محسوب می شود ، توضیح داد: این اقلام جزو کالاهای مصرفی اقشار کم درآمد و یا حاشیه نشینان نیست و فقط مورد مصرف قشر مرفه جامعه است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: در صورت کمبود احتمالی هر گونه محصولی در بازار فرصت برای تجدید نظر وجود داشته و برای جلوگیری از افزایش قیمت ها واردات طبق نیاز باید صورت گیرد.

پانا

(یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹) ۱۳:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها