یکشنبه / ۷ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۰۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۱۷۵۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
مدیرعامل اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان رضوی

خراسان رضوی مقام نخست کارخانجات لبنی کشور را دارد

مدیرعامل اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان رضوی گفت: در استان از نظر ظرفیت کارخانجات لبنی مقاوم اول و از نظر تولید مقام دوم را در کشور داریم.

حمیدرضا فرزانه اظهار داشت: در استان ‌١٠٩ واحد لبنی وجود دارد که از این تعداد، ‌٩١ واحد فعال و ‌١٨ واحد غیرفعال است که در مجموع با ‌٢٤ درصد ظرفیت‌ خود مشغول به کار هستند.
مدیرعامل اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان رضوی افزود: تعداد کارخانجات لبنی فعال در کشور ‌٨٤٢ واحد با ظرفیت اسمی ‌١٣ میلیون‌ تن در سال و میزان تولید شیر خام کشور ‌٩ میلیون تن است درحالی‌که ظرفیت اسمی استان ‌٥/١ برابر میزان کشوری است.
فرزانه افزود: میانگین میزان فعالیت کارخانجات لبنی در دنیا بین ‌١٨ تا ‌٢٣ ساعت در شبانه‌روز است که این مقدار در کشور ما بین ‌٤ تا ‌٥ ساعت است.
مدیرعامل اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان رضوی تاکید کرد: میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش ‌یک هزار و ٦٢٠ میلیارد ریال است که اشتغال حدود ‌٣ هزار و ٥٨٣ نفر را فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: سرانه تولید شیر خام در کشور ‌١٢٣ کیلوگرم و در استان ‌١٣٩ کیلوگرم است که کارخانه‌های استان روزانه ‌١ هزار و ٣٠٠ تن شیر را از سراسر استان جذب می‌کنند که از این مقدار ‌٧٠٠ تن از مراکز جمع‌آوری شیر و ‌٦٠٠ تن از دامداران تامین می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان رضوی تاکید کرد: تقریبا ‌٦٥ درصد شیر خام استان جذب واحدهای لبنی می‌شود.
فرزانه با اشاره به ضریب تبدیل شیر خام تولیدی،‌ خاطرنشان کرد: این مقدار در کشورهای توسعه یافته نزدیک به ‌١٠٠ درصد، کشورهای جهان سوم ‌٢٠ درصد و در ایران بین ‌٣٥ تا ‌٤٠ درصد است.

فارس

(یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹) ۱۲:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها