شنبه / ۶ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۷۴۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیر شیلات و امور آبزیان خراسان رضوی

استفاده از دستگاه های اکسیژن ساز در مزارع پرورش ماهی

مدیر شیلات و امور آبزیان خراسان رضوی از اجرای اولین طرح استفاده از دستگاه اکسیژن ساز در مزارع آبی به منظور افزایش راندمان در استان خبر داد.

محمدرضا مهدیزاده اظهار کرد: با توجه به خشکسالی موجود استان باید به سمت مکانیزاسیون برای افزایش بهره وری و راندمان تولید پیش رویم.

وی افزود: در راستای افزایش تولید با استفاده از تکنولوژی در بحث پرورش ماهی باید آن را در همه مناطق فراگیر کرد و با استفاده از تجهیزات از حداکثر ظرفیت تولید در استان استفاده کرد.

وی یادآور شد: طرح الگویی که قرار است تا دو ماه آینده اجرا شود، استفاده از دستگاه های اکسیژن ساز در مزارع پرورش ماهی است که شیلات ایران به عنوان طرح ملی این کمک را کرده که با دادن 20 میلیون یارانه به عنوان الگو در یک مزرعه اجرا شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان خراسان رضوی از دیگر طرح ها را برای افزایش بهره وری، استفاده از سیستم بازگردشی و استفاده چندین باره از آب عنوان کرد و هدف این طرح را افزایش بهره وری از آب مطرح کرد.

مهدیزاده در خصوص طرح های پیشرو در هفته دولت تصریح کرد: از جمله طرح های مورد توجه مطالعه پتانسیل های رودخانه های نیشابور بوده که ظرف دو سال طی سفر سوم هیات دولت قرار بوده 50 میلیون اعتبار پرداخت شود ولی تاکنون شیلات ایران 30 میلیون پرداخت کرده که پیش بینی می شود طرح سال آتی به مرحله اجرا برسد.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان در ادامه در خصوص اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه ها و تاثیر آن تاکید کرد: این قانون در بخش کشاورزی نباید سریع اعمال شود و با توجه به اینکه بخش شیلات یک بخش مکمل در بخش کشاورزی است به درآمدزایی و کنترل قیمت و افزایش بهره وری در راستای اجرایی شدن این طرح کمک خواهد کرد.

وی گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح استفاده درست از انرژی است و در بحث استخرهای ذخیره کشاورزی در سال 88 نزدیک 97 استخر ذخیره پرورش ماهی سرد آبی و 340 واحد ماهی گرمابی پرورش داده شده که جمعا 901 تن بوده که با افزایش این استخرها در بهره وری از آب کمک خواهد کرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان خراسان رضوی افزود: این فرهنگ سازی باید صورت بگیرد که از پتانسیل استخرهای ذخیره کشاورزی با تولید و پرورش ماهی استفاده شود و از هدر رفت آب در بخش کشاورزی ودرآمدزایی کمک کند.

(شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۹) ۱۱:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها