جمعه / ۱ مرداد ۱۳۸۹ / ۲۰:۰۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۱۶۶۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
مدیرعامل صنایع شیر ایران:

عبدالامیر باروت‌کوب ایران 1.2 درصد سهم تولید شیر جهان را در اختیار دارد

مدیرعامل صنایع شیر ایران گفت: رقم تولید شیر در ایران با رشد سالانه 5 درصد از 5.6 میلیون به 9.5 میلیون تن در سال رسیده است به طوری که ایران 1.2 درصد سهم تولید شیر جهان را در اختیار دارد.

 عبدالامیر باروت‌کوب در افتتاح پروژه ملی بزرگترین کارخانه تولید فراورده‌های پودری جنوب کشور اظهار داشت: شیر و فرآورده‌های آن مهمترین مواد غذایی در تأمین سلامت است و در بهداشت و سلامتی تأثیر فراوانی دارد. با رشد جمعیت نیاز به توسعه فرآورده‌های شیری بیشتر شده و مصرف شیر کامل‌ترین غذا از نظر قرآن و از نظر علمی سفارش شده است.
مدیرعامل صنایع شیر ایران گفت: 40درصد از زنان ایرانی مبتلا به پوکی استخوان هستند که میانگین سنی آنها 35 تا 40 سال است. اما این میانگین سنی در اروپا حدود 70 سال است.
وی گفت: بر اساس آمار فائو شیر خام در جهان از سال 2000 با متوسط 579 میلیون تولید در سال 2009 به 695 میلیون تن رسیده است و در سال 2010 این رقم به 710 میلیون تن افزایش خواهد یافت. رقم تولید شیر در ایران با رشد سالانه 5 درصد از 5.6 میلیون به 9.5 میلیون تن در سال رسیده است به طوری که ایران 1.2 درصد سهم تولید شیر جهان را در اختیار دارد.
وی افزود: بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی ظرفیت 12 میلیون تن تولید در کشور وجود دارد اما 9.5 میلیون تن تولید می‌شود که تنها 4.5 میلیون تن وارد چرخه فرآوری می گردد. بر اساس آمار وزارت بهداشت مصرف شیر در ایران 95 لیتر برای هر فرد ایرانی است که رقم جهانی آن حدود 300 تا 350 لیتر برای هر فرد در سال می باشد.
باروت‌کوب افزود: 833 کارخانه فعال در کشور وجود دارد که با داشتن ظرفیت تولید 12 میلیون تن با 50درصد ظرفیت کار می‌کند.
وی افزود: میزان تولید شیر یارانه در کشور 1.7 میلیون تن است که از 179 هزار تن آن مربوط به شیرهای دانش آموزی می باشد. سهم صنایع شیر از میزان تولید شیر کشور 34.8 درصد و شیر دانش آموزی تولیدی در کشور 20.51 درصد است.
وی همچنین با اشاره به دستاوردهای صنایع شیر ایران گفت: این کارخانه توانسته است بر صنعت دامپروری تأثیر مثبتی داشته باشد و کشور را از واردکنندگی پنیر و شیر خشک به صادر کننده آن تبدیل کند.
همچنین وضعیت تولید شیر خام را در کشور بهبود داده و موجب توسعه و گسترش صنایع و فرآورده‌های شیری شده است.
وی گفت: این کارخانه در سال 88 ، 35 میلیون دلار درآمد داشته و توانسته شاخص انرژی را ارتقا بخشد.
همچنین این کارخانه استانداردهای ملی و کنترل کیفی را ارتقا داده و به امنیت و سلامت جامعه کمک شایانی کرده است.
باروت‌کوب در مورد پروژه کارخانه تولید فراورده‌های پودری جنوب کشور که امروز افتتاح شد گفت: این کارخانه بزرگترین کارخانه تولید پودر آب پنیر و شیر خشک در مناطق جنوب کشور است که با دریافت روزانه 150 تن آب پنیر و 120 تن شیر می‌تواند روزانه 6 تن پودر آب پنیر یا 10 تن شیر خشک در مدت 360 روز در بسته بندی‌های 20 و 25 کیلوگرمی تولید و به بازار عرضه کرد.
وی گفت: از جمله بازارهای هدف این محصول بازارهای داخلی شرکت های تولیدکننده مواد غذایی و بازارهای صادراتی است.
باروت‌کوب گفت: این کارخانه با 55 میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات زودبازده بانک صنعت و معدن راه اندازی شده و طبق پیش بینی 3 ساله که قرار بود به پایان برسد در مدت 22 ماه تکمیل شد.
مدیرعامل صنایع شیر ایران در مورد مزایای تولید پودر آب پنیر گفت: بیشترین مصرف پودر آب پنیر در تولید فرآورده های حجیم شده قنات همچنین غنی کردن فراورده های آبی مانند ماکارونی، انواع نان، بیسکویت، کیک و کلوچه است.
وی همچنین در مورد برخی موارد مصرف شیر خشک کم چربی گفت: صنایع لبنی تولیدی‌های شکلات، بیسکویت، صنایع نانوایی تهیه خمیر ماکارونی از جمله موارد استفاده این محصول است.
این مراسم با حضور وزیر رفاه وتأمین اجتماعی، مدیرعامل صنایع شیر ایران، مدیرعامل شرکت پگاه فارس، معاون وزارت صنایع، استاندار فارس و جمعی از تولیدکنندگان و پژوهشگران در محل کارخانه برگزار شد.

(جمعه ۱ مرداد ۱۳۸۹) ۲۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها