یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۸۵ / ۲۳:۱۰
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۱۶۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۵
سرویس شیرینی و شکلات

نخلستان های آبادان برای زنبورداری مناسب است

یک کارشناس و مربی پرورش زنبور عسل گفت که شرایط اقلیمی نخلستان های آبادان با برخورداری از نهرهای متعدد، مکان مناسبی برای کار زنبورداری است.

«محمدعلی فدایی» روز یک شنبه در پایان نخستین دوره زنبورداری در آبادان از نخلداران خواست با توجه به این که زنبورداری شغل پردرآمد و اشتغالزایی­ست، نسبت به آن توجه نشان دهند.

به گفته­ی او، مدیریت صد کندو می‌تواند سالانه 90 میلیون ریال درآمد ایجاد کند و بهترین فصل زنبورداری در آبادان پاییز و بهارست.

این کارشناس به علاقه­مندان توصیه کرد به ازای هر هکتار نخل از پنج کندو قوی استفاده کنند تا تولید محصول خرمای نخلستانشان نیز افزایش یابد.

فدایی منابع شهد در آبادان را کنار، اوکالیپتوس، سپستون، خارشتر و لگجی برشمرد و گفت: «این منابع برای افزایش تولید عسل بسیار مفید و مهم هستند.»

مدیر جهادکشاورزی آبادان نیز گفت: «با توجه به مزایای زنبورداری در نخلستان­ها، برای نخستین بار دوره آموزشی زنبورداری در محل جهاد کشاورزی آبادان برگزار شد.»

«سیدمحمد ادریس‌پور» روز یکشنبه در گفت­وگو با خبرگزاری ایرنا افزود: «در این دوره 20 فراگیر از روستاهای مختلف آبادان با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به مدت 35 ساعت به صورت آموزش تئوری و عملی شرکت کردند.»

وی اضافه کرد: «در این دوره فراگیران با تاریخچه­ی زنبور عسل، زنبورهای کندو، ادوات و وسایل کار زنبورداری و فصول مختلف پرورش زنبور آشنا شدند.»

ادریس­پور اظهار داشت: «همچنین این افراد با نحوه­ی مبارزه با بیماری­ها و آفات، تولید ملکه و تکثیر کلنی (بچه‌گیری مصنوعی) را فراگرفتند.»

 

(یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵) ۲۳:۱۰
عبود محمودی
۱۴۰۰/۰۲/۰۱
5
0
0

باسلام اینجانب محل پرورش زنبورداری دارم و علاقه زیادی به این کار دارم و نخلستان دارم برای اموزش چه موقعه اعلام میکنید ممنونم شماره خودم ۰۹۰۱۱۸۵۱۳۳۶ روستای سید حسن حکیم پشت قبرستان شهدا امیر ۶


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها