یکشنبه / ۹ خرداد ۱۳۸۹ / ۲۰:۰۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۵۸۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

استان تهران رکورددار مصرف آرد خبازی

نانوایی‌های استان تهران با مصرف بیش از یک میلیون و 200 هزار تن آرد خبازی در سال گذشته رکورددار مصرف این نوع آرد بوده‌‌اند. ارقام موجود از 30 استان کشور در فاصله سالهای 85 تا 88 نشان می‌دهد بیشترین میزان مصرف آرد خبازی به استان تهران و کمترین میزان مصرف به استان سمنان اختصاص دارد.

میزان مصرف نان خبازی در استان تهران طی سال گذشته، به حدود یک میلیون و 273 هزار تن رسیده که بیشترین میزان مصرف را در میان 30 استان کشور به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که در استان سمنان طی سال 85 حدود 6 هزار و 400 تن آرد خبازی مصرف شده و این رقم در سال 88 نیز تغییر چندانی نداشته و در همان حدود باقی مانده است. بدین ترتیب کمترین میزان مصرف آرد خبازی در میان 30 استان کشور متعلق به استان سمنان است.

پس از استان سمنان، استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین میزان مصرف آرد خبازی را در کل کشور داشته است. به‌طوری که مصرف آرد خبازی در این استان از حدود 8 هزار و 800 تن در سال 85 به 7 هزار و 600 تن در سال گذشته رسیده است.

پس از استان کهگیلویه و بویراحمد، استانهای خراسان جنوبی و ایلام به ترتیب در ردیف‌های بعدی کمترین میزان مصرف آرد خبازی در میان 30 استان کشور قرار گرفته‌اند.

پس از استان تهران، استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و فارس به ترتیب در فهرست بیشترین میزان مصرف‌کنندگان آرد خبازی در میان 30 استان کشور جای گرفته‌اند.

(یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹) ۲۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها