یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۴:۲۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۱۵۵۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

دبیرکل اتاق تعاون با رییس اتحادیه تعاونی های مصرف ژاپن دیدار کرد

حسین رحمانی نیا " دبیرکل اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات ایرانی روز شنبه با "توشی فومی یاماشیتا" رییس اتحادیه تعاونی های مصرف کنندگان ژاپن (کو.اوکی) و جمعی از مدیران این اتحادیه دیدار و در مورد مسایل مورد علاقه دو طرف گفت وگو و تبادل نظر کردند.

به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون ایران ؛ در این دیدار که در توکیو برگزار شد ، طرفین راه های همکاری دوجانبه، بهره مندی جمهوری اسلامی ایران از تجارب ژاپن در عرصه تعاونی های مصرف و امکانات تعاونیهای کشورمان را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
رییس اتحادیه تعاونی های مصرف کنندگان ژاپن در این دیدار ضمن استقبال از سفر هیات ایرانی به ژاپن گفت: سال جاری میلادی شصتمین سالگرد تاسیس این اتحادیه بزرگ ژاپنی می باشد و درحال حاضر نیز دارای 25 میلیون خانوار عضو است.

یاماشیتا افزود: اتحادیه تعاونی های مصرف کنندگان ژاپن در زمینه توزیع مواد غذایی ، در قالب فروشگاه های زنجیره ای، حمل مواد غذایی به اعضا در خانه، بیمه و ارتباطات، ارایه اعتبارات مالی به اعضا، خدمات نگهداری سالمندان، آموزش و خدمات پزشکی فعالیت های اجتماعی عام المنفعه و همکاری با سازمانهای بین المللی فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به تولید 400 نوع محصول غذایی توسط اتحادیه تعاونی های مصرف کنندگان ژاپن و گردش مالی 37 میلیارد و 400 میلیون دلاری ، این اتحادیه نقش مهمی در بازار مصرف این کشور دارد.

وی همچنین بر نقش مهم این اتحادیه در عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی به مصرف کنندگان ژاپنی و ایجاد ارتباط مستقیم بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد.

رییس اتحادیه تعاونی های مصرف کنندگان ژاپن حمایت از مصرف کنندگان، امنیت مواد غذایی، برپایی نمایشگاه های تجاری، مبارزه با بلایای طبیعی، حفاظت از محیط زیست، درختکاری و خدمات جهانگردی را از دیگر زمینه های فعالیت این اتحادیه عنوان کرد.

یاماشیتا با اشاره به تحت پوشش قراردادن حدود یک سوم جمعیت ژاپن گفت: این اتحادیه ارتباطی با دولت ندارد و کمک مالی نیز دریافت نمی کند اما دولت ژاپن بر این اتحادیه نظارت دارد و راهنمایی های لازم را برای انجام بهتر امور به آن ارایه می کند و از تخفیف های سه الی چهار درصدی در مقایسه با شرکت های خصوصی بهره مند است.

وی در ادامه آمادگی اتحادیه تعاونی های مصرف کنندگان ژاپن را برای معرفی برخی محصولات تجاری ایرانی از طریق ایجاد ارتباط مستقیم با اتحادیه تعاونی های ایران، همکاریهای آموزشی و سایر زمینه های موردعلاقه طرفین را اعلام کرد.

"حسین رحمانی نیا" مدیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران نیز در این دیدار ضمن معرفی اهمیت بخش تعاونی در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، هدف از این سفر را تبادل اطلاعات و تجربیات با طرف ژاپنی ، آشنایی با فعالیت تعاونی ها در ژاپن و بررسی زمینه همکاریها با ژاپن به عنوان کشوری فعالی در عرصه تعاونی ها اعلام کرد.

رحمانی نیا همچنین اهمیت تعاونی های مصرف در ارایه خدمات و ارایه کالاهای ارزان و با کیفیت در جمهوری اسلامی ایران و اهمیت تعاونی ها در گذر از اقتصاد دولتی به خصوصی در این کشور را یادآور شد.
وی از رییس اتحادیه تعاونی های مصرف کنندگان ژاپن و جمعی از اعضای این اتحادیه برای سفر به تهران و بررسی زمینه های همکاری تعاونی های دو کشور بالاخص در زمینه مواد غذایی و خشکبار ایرانی دعوت کرد که از سوی طرف ژاپنی با استقبال روبرو شد.

یاماشیتا ابراز امیدواری کرد که این سفر در فرصت مناسب انجام شود.

"جعفر حسن پور" نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون تعاون مجلس نیز در این دیدار با معرفی محصولات خشکبار ایرانی، خرما، زعفران و پسته ایران از طرف ژاپنی برای انجام همکاریهای جدید میان دو کشور و انعقاد موافقتنامه های تجاری فی مابین دعوت همکاری کرد.

حسن رسولی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مصرف کارگری (امکان) جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت تعاونی های مصرف، اهمیت این تعاونی ها در چرخه تولید و توزیع مستقیم مواد غذایی به خانوارهای کارگری در ایران ارایه کرد.

رسولی با اشاره به اهمیت تعاونی های مصرف کارگری در جمهوری اسلامی ایران آمادگی این اتحادیه را برای همکاریهای مشترک اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

(یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۱۴:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها