یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۳:۰۰
سرویس : خواندنی های
کد خبر : ۱۵۵۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خواندنی های

شیر سویا و مزایای آن

شیر سویای مکسوی نوشیدنی سالمی است که از لوبیای سویا بدست می‌آید. در 100 گرم شیرسویا تقریبا 5/2 گرم پروتئین وجود دارد که مشابه شیرگاو ولی چربی اشباع آن بسیار کمتر است.

این شیر از خیساندن دانه کامل سویا و استخراج شیره آن به صورت مکانیکی تولید می‌شود. سپس استریلیزه و بصورت تتراپک بسته‌بندی می‌گردد. شیرسویا از لحاظ تغذیه‌ای مشابه شیر گاو است و جانشین خوبی برای افرادی است که نمی‌توانند از شیرگاو استفاده نمایند.

فرمولاسیون و فرايند ویژه تولید شیرسویای مکسوی سبب ایجاد یک نوشیدنی فراویژه و ارزشمند تغذیه‌ای می‌شود که قابلیت جذب کلسیم شیر را توسط بدن افزایش می‌دهد.

مزایای شیرسویا مکسوی

1.شیرسویا تنها حاوی پروتئین گیاهی است: تنها پروتئین گیاهی که از لحاظ ترکیب اسیدهای آمینه شبیه گوشت است و پروتئین کامل نیز محسوب می‌شود، پروتئین موجود در لوبیای سویا است. افرادی که دچار نارسایی کلیه هستند یا به هر علتی از مصرف گوشت قرمز منع شده‌اند، توصیه می‌شود که از شیر و فراورده‌های سویا به عنوان جایگزین استفاده نمایند.

2.شیرسویا حاوی لاکتوز نیست: حدود 75 درصد مردم قادر به تحمل قند شیر نیستند. در ضمن شیرسویا حاوی قندهای پروبیوتیک استاکیوز و رافینوز است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و به کاهش مواد سمی در بدن کمک می‌کنند.

3.شیرسویا سبب کاهش کلسترول می‌شود: پروتئین شیرسویا می‌تواند در کاهش میزان کلسترول موثر باشد. سازمان غذا و دارو

 

شیرسویا از لحاظ تغذیه‌ای مشابه شیر گاو است و جانشین خوبی برای افرادی است که نمی‌توانند از شیرگاو استفاده نمایند.

تایید کرده است که مصرف پروتئین سویا به صورت بخشی از رژیم‌ غذایی کم کلسترول و دارای چربی اشباع کم ممکن است بطور موثری در کاهش خطر بیماری کرونر قلبی نقش داشته باشد. بنابراین مصرف 25 گرم پروتئین سویا در روز برای سلامت قلب توصیه می‌شود.

4.شیرسویا سرشار از ایزوفلاوون است. وجود ایزوفلاوون‌ها در شیر سویا مهم‌ترین و منحصر به فردترین مزیت شیرسویا است. یک لیوان شیرسویا دارای 20 میلی‌گرم انواع ایزوفلاوون است که ژنیستئین و دیادزئین اصلی‌ترین نوع آن می‌باشند اما شیر گاو حاوی ایزوفلاوون نیست. ایزوفلاوون‌ها مزیت‌های زیادی دارند از جمله کاهش کلسترول، تحمل راحت‌تر علایم یائسگی و کاهش خطر برخی سرطان‌ها (سرطان پروستات و سرطان پستان). مطالعات نشان می‌دهند میزان بروز سرطان‌های پروستات و پستان در کشورهایی که فراورده‌های سویا از جمله شیرسویا عمده غذای روزانه آنها را تشکیل می‌دهد به میزان قابل ملاحظه ای کمتر است. ایزوفلاوون‌ها جزء آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شوند که از سلول‌های بدن در برابر اکسیداسیون و تخریب سلولی محافظت می‌کنند.

5.شیرسویا حاوی هورمون نیست .

6.سویاشیر مکسوی در انواع طعم‌های وانیلی، کاکائو، قهوه، توت فرنگی و طالبی و نیز با طعم ساده در بازار موجود است و می‌توان از آن در پخت انواع کیک، شیرینی و دسر استفاده کرد.

(یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۱۳:۰۰
کوثری
۱۳۹۲/۰۳/۱۶ Iran
0
0
0

ببخشید میخواستم نمایندگی خود را در شهرستان نیشابور معرفی کنید چون من در اینجا نمی توانم محصول شما را در فروشگاههای معتبر پیدا کنم همچنین آیا اماکن خرید مستقیم در حجم کم بصورت مستقیم از کارخانه وجود دارد

م
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ Iran
0
0
0

تو تهران به این بزرگی با مصیبت گیر میاد چه برسه به اونجا!

الهام غلامی
۱۳۹۲/۰۹/۰۷ United States
0
0
0

من میخواستم از محصولاتتون بخرم /نیاز دارم/اهواز هستم/چه کنم؟


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها