چهارشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۳:۳۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۵۴۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
مدیر جهاد کشاورزی هندیجان خبر داد:

پیش‌بینی برداشت 22 هزار تن گندم از مزارع کشاورزی هندیجان

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان از پیش‌بینی برداشت 22 هزار تن گندم از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به نقل از روابط ‌عمومی جهادکشاورزی خوزستان، سعید امیری اظهار داشت: تاکنون 15 هزار و 500 تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شده است.
وی افزود: با توجه به بارندگی که در سال زراعی گذشته اتفاق افتاد برداشت 22 هزار تن گندم از مزارع شهرستان پیش‌بینی می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی هندیجان ادامه داد: سطح زیر کشت محصولات در این شهرستان 28 هزار هکتار است که از این سطح 24 هزار هکتار به کشت گندم اختصاص دارد.
امیری تصریح کرد: عملیات برداشت گندم از مزارع توسط 70 کمباین صورت در حال انجام است و دو اکیپ قرنطینه نیز در مرز بوشهر مستقر هستند که عملیات سمپاشی کمباین‌ها را انجام می‌دهند.
وی اضافه کرد: همچنین هفت اکیپ کنترل افت و تنظیم کمباین نیز در مزارع مستقر هستند و تاکنون نیز از سطح 8 هزار و 100 هکتار گندم برداشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی هندیجان خاطرنشان‌ کرد: سال گذشته 11 هزار و 500 تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شد.
امیری با اشاره به نبود بارندگی در پایان سال گذشته خاطرنشان کرد: از اواسط دی ‌ماه سال گذشته بارندگی موثر در شهرستان رخ نداد و دو طوفانی که در روزهای گذشته اتفاق افتاد منجر به ریزش دانه و کاهش عملکرد محصول شده است.
وی با اشاره به شوری آب و کاهش دبی رودخانه اضافه کرد: در صورتی که به این مسئله رسیدگی نشود تا چند سال آینده به دلیل شوری آب هیچ گونه کشتی صورت نمی‌گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی هندیجان بیان داشت: البته تمهیدات مختلفی از سوی جهاد کشاورزی در راستای حمایت از بخش کشاورزی انجام شده است که در کاهش خسارات وارده بر کشاورزان نقش مهمی را داشته است.
امیری در پایان ابراز امیدواری‌ کرد: با اختصاص اعتبارات و سهمیه‌های مناسب و مورد نیاز شاهد حمایت‌های بیش از پیش از کشاورزان در سال‌ جاری نیز باشیم.

منبع : فارس

(چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۱۳:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها