دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۱:۴۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۵۰۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر جهاد کشاورزی چابهار خبر داد :

برداشت روزانه 500 تن هندوانه از اراضی چابهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار گفت: روزانه 400 تا 500 تن هندوانه از 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان برداشت و روانه بازارهای مصرف داخل و خارج استان می‌شود.

به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، دادرحمان بامری اظهار داشت: هندوانه‌های تولیدی به کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه، افغانستان و پاکستان نیز صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه کاشت هندوانه در این منطقه دو نوبت و در ماه‌های بهمن و فروردین انجام می‌شود، افزود: از زمان برداشت دوم این محصول تاکنون 240 هزار تن هندوانه در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رسیده است.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار تصریح کرد: میزان اشتغال مستقیم در هر هکتار اراضی زیر کشت هندوانه 21 نفر است.
بامری افزود: محصول هندوانه اراضی شهرستان چابهار چهارمین سال متوالی است که به برخی کشورهای حاشیه‌ای صادر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی خاش در جلسه کار گروه آب و خاک کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان گفت : امسال بیش از 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خاش زیر پوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.
امان‌الله طوقی افزود: سال گذشته بیش از 3 میلیارد ریال برای بیمه محصولات کشاورزی شهرستان خاش پرداخت شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته نیز 15 طرح آبخیزداری و منابع طبیعی با اعتبار 11 میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
فرماندار خاش نیز با اشاره به قابلیت‌های کشاورزی این منطقه گفت: برای نخستین بار محصولات زعفران، زرشک، عناب، کلزا، چای ترش و گیاهان دارویی در این شهرستان زیر کشت رفته است.
علیرضا شهرکی افزود: افزایش حمایت‌های دولت با ایجاد نهالستان‌ها، کشت اراضی شیب‌دار، بیمه محصولات کشاورزی و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی سبب افزایش تولید و کیفیت محصولات کشاورزی در منطقه شده است.
مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: کشت گندم در شهرستان دلگان امسال 25 درصد افزایش یافته است.
منصور عدل اظهارداشت: خرید تضمینی گندم، نظارت بر کار کاشت تا تولید محصول و توزیع انواع کود شیمیایی موجب شد در سال زراعی 88-89 سطح زیر کشت گندم در این شهرستان 25 درصد افزایش یابد.
وی افزود: از آغاز برداشت محصول گندم در فروردین ماه تاکنون بیش از 17 هزار تن گندم در دلگان برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 35 هزار تن گندم در این منطقه برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند گفت: 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان هیرمند در سال زراعی جدید زیر کشت انواع محصولات زراعی رفته است.
حبیب رستمی بیان کرد: از این سطح زیر کشت، 350 هزار تن محصول زراعی برداشت وروانه بازر مصرف می‌شود.
رستمی لایروبی انهار درجه 3 و 4 با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون ریال را در این شهرستان عاملی مهم برای انتقال آب به مزارع کشاورزان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در سال زراعی جاری، 5 هزار تن کود و بذر بین کشاورزان منطقه توزیع شده است.
15 هزار و 300خانوار در شهرستان هیرمند به کشاورزی اشتغال دارند.

منبع : فارس

(دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۱۱:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها