شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۷:۰۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۱۵۰۴۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
وزارت بازرگانی :

سرانه مصرف شیر افزایش می‌یابد

سخنگوی وزارت بازرگانی گفت: پیش بینی وزارت بازرگانی این است که با افزایش یک میلیون لیتری شیر یارانه ای، سرانه مصرف شیر افزایش می‌یابد.

سید علیرضا شجاعی در خصوص افزایش قیمت شیر یارانه ای در کشور گفت: در حال حاضر سرانه مصرف شیر در کشور نسبت به متوسط جهانی بسیار پایین است، از سوی دیگر به دلیل طولانی صف توزیع و نیز توزیع محدود شیر یارانه ای، تعداد زیادی از مردم موفق به دریافت این کالای یارانه ای نمی شود، اما با افزایش توزیع شیر یارانه ای تصور وزارت بازرگانی این است که میزان سرانه مصرف ارتقا خواهد یافت.

سخنگوی وزارت بازرگانی افزود: یکی از اهدافی که این وزارتخانه تعقیب می کند، بالابردن سرانه مصرف شیر در کشور است ؛ بر این اساس تلاش این وزارتخانه آن است که شاخص بهداشتی بهره مندی مردم از شیر ارتقاء یابد. این موضوع دقیقا در راستای حمایت از مصرف کنندگان است.

وی تصریح کرد: وزارت بازرگانی طرحی را در سال گذشته در برخی استان های کشور به اجرا درآورده است که بر مبنای آن، قیمت شیر یارانه ای همراه با بیشتر شدن توزیع آن افزایش یابد. در این میان، ده استان به صورت داوطلبانه این طرح را اجرا کردند که با موفقیت همراه بوده است.

به گفته شجاعی ، طرح یکپارچه افزایش قیمت شیر یارانه ای با این شرط که میزان توزیع آن افزایش یابد ، در کشور آغاز شده است که بر این اساس ، میزان توزیع شیر یارانه ای از 2 میلیون تن به 3 میلیون تن در کشور افزایش می یابد اما نرخ با توجه به سقف یارانه ها نیز 100 تومان گران می شود. این موضوع هم حمایت از تولیدکننده و هم حمایت از مصرف کننده است.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد با اجرای این طرح، مشکل صف و محدودیت دریافت شیر کمتر خواهد شد، البته وزارت بازرگانی همچنان بحث توزیع شیر رایگان در مدارس را دنبال می کند و تغییری در آن سیاست ایجاد نخواهد شد.

سخنگوی وزارت بازرگانی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه ممکن است به تبع این افزایش قیمت در شیر یارانه ای، قیمت در شیر آزاد نیز افزایش یابد؟ تاکید کرد: هرگونه افزایش در قیمت شیر آزاد غیرقانونی است و سازمان حمایت به طور جدی با این امر مقابله خواهد کرد.

منبع : جام جم

(شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۱۷:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها