شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۵:۰۸
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۱۵۰۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد :

انجام طرح تحقیقاتی باقیمانده دارویی در عسل تولیدی آذربایجان غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری طرح تحقیقاتی باقیمانده دارویی در عسل تولیدی آذربایجان غربی انجام می‌شود.

شهرام دیلمقانی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی دامپزشکی در اتاق جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت : با انجام طرح تحقیقاتی باقی‌مانده دارویی در عسل مشکل صادرات عسل استان رفع می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در کنترل بیماری زنبور عسل تصریح کرد: پروژه مراقبت از بیماری «نوروماو و واروا» از جمله اقدامات شاخص انجام گرفته توسط این اداره کل است.
این مقام مسئول افزود: در این راستا سال گذشته بیش از 14 هزار داروی ضد کنه در بین زنبورداران استان توزیع شده است.
دیلمقانی با اشاره به شناسایی و ساماندهی بهداشتی عسل تولیدی توسط مراکز تهیه و بسته‌بندی سنتی عسل، گفت: در تلاش هستیم تا نظارت بر تهیه و بسته‌بندی عسل زیر نظر اداره‌کل دامپزشکی استان انجام شود.
وی اظهار داشت: سال گذشته 15 هزار نمونه عسل، زنبور عسل و شان مورد نمونه‌برداری قرار گرفت و در این راستا بیش از 15 هزار کندو مورد بازدید قرار گرفت.
این مقام مسئول گفت: تا پایان سال جاری پروژه‌ ساختمان آزمایشگاه تشخیص بیماری زنبور عسل در خوی تجهیز و به اتمام می‌رسد.
دیلمقانی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بخش کشت سلولی ویروس در آزمایشگاه ممتاز منطقه‌ای شمالغرب کشور برای تشخصی بیماری تکمیلی تب برفکی تکمیل و راه‌اندازی می‌شود که اعتبار مورد نیاز آن از محل اعتبارات سازمان دامپزشکی کشور تامین می‌شود.
وی در ادامه به برنامه‌های اداره‌کل دامپزشکی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در راستای نظارت بر فرآورده‌های خام دامی، تداوم ساماندهی بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی انجام می‌شود.
این مقام مسئول اظهار داشت: ایجاد کشتارگاه سنتی دام تحت تملک شهرداری‌ها در چارچوب تفاهم‌نامه همکاری سازمان همیاری وزارت کشور و سازمان دامپزشکی کشور نیز در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

منبع : فارس

(شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۱۵:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها