سه شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۱:۳۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۴۸۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

عملکرد زعفران در هر هکتار حدود هشت کیلوگرم است

عملکرد زعفران در هر هکتار حدود شش تا هشت کیلوگرم بوده که بیشترین برداشت این محصول از سال سوم پس از کاشت تا سال هفتم است.

رضا شامرادی، کارشناس کشاورزی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد با اعلام این مطلب افزود: هزینه اولیه تولید این محصول بالا بوده و برای کاشت یک هکتار زعفران حدود 5/1 تن پیاز زعفران لازم است به طوری که هر کیلو پیاز زعفران بین 500 تا 800 تومان نیاز دارد.

وی، با بیان اینکه کاشت پیاز زعفران به انواع پنج پیاز، سه پیاز و تک پیاز صورت می گیرد، افزود: فاصله بوته ها نسبت به هم 15 سانتی متر با عمق کاشت 10 سانتی متر و فاصله ردیف 30 سانتی متر بوده و در سال اول 30 تا 40 تن کود حیوانی پوسیده نیاز است.

شامرادی با بیان اینکه برداشت زعفران از سال سوم تا هفتم اقتصادی است، تصریح کرد: سال اول نمی توان محصول زیادی برداشت کرد ، ولی میزان محصول در سال دوم افزایش و عملکرد از سال هفتم به بعد کاهش می یابد.

وی ادامه داد: اگر تراکم بوته ها را کم کنیم، عملکرد کاهش می یابد، زیرا تمام مواد غذایی خاک گرفته شده و خاک در اصلاح خسته شده است.

این کارشناس اقتصادی، با اشاره به اینکه هر مثقال زعفران حدود 15 هزار تومان و هر کیلو زعفران برابر 216 مثقال است، افزود: هر مثقال حدود 6/4 گرم بوده و هر کیلو زعفران نیز حدود سه میلیون تا سه میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد.

وی یادآور شد: باید برای ثبات قیمت این محصول در بازار جهانی از قاچاق این محصول جلوگیری شود./

(سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۹) ۱۱:۳۵
HAJILI
۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
0
0

سلام دوستان آیا شخص یا شرکتی را سراغ دارید که قرارداد تضمینی خرید زعفران امضا کنه ؟ در صورت اطلاع ، خواهشا پیامک بدین به ۰۹۳۹۱۵۹۴۳۷۲ که اگر همچین جایی باشه من مزرعه ای دارم باموقعیت عالی و آب کافی و برق و ... که پنج هکتارش رو فارم بندی و تفکیک کنم و گلخانه
بزنم براکشت زعفران ممنون


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها