یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۴:۵۷
سرویس : خواندنی های
کد خبر : ۱۴۷۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خواندنی های

انتشار کتاب های قصه های گندمک

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از پایان تدوین و آماده سازی مجموعه 5 جلدی قصه های گندمک مخصوص سنین کودکان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ، سید حمید رضا میرآفتاب مدیر کل غله استان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل با بیان مطالب فوق گفت : در سال گذشته که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال « اصلاح الگوی مصرف » نامگذاری شده بود ، مجموعه ای از کارشناسان و صاحب نظران این شرکت با مشارکت بخش خوصی طی 6 ماه دوم سال نسبت به آماده سازی این مجموعه برای گروه های سنی 9 تا 14 ( ب و ج ) اقدام کرده اند .

وی تصریح کرد : متأسفانه سالیانه بخش زیادی از تولیدات نان و گندم در کشور به دلیل عدم آگاهی و پایین بودن میزان اطلاعات شهروندان در حوزه نان به ضایعات تبدیل می گردد و تلاش ما بر آن است تا با ارائه آموزش های لازم و ارتقاء سطح آگاهی های جامعه در این خصوص به ویژه کودکان و دانش آموزان پایه ابتدایی در سطح مدارس استان گلستان به فرهنگ سازی در جهت اصلاح الگوی مصرف و نگهداری نان در خانواده ها بپردازیم .

میرآفتاب خاطر نشان کرد : معتقدیم که فرهنگ سازی در جامعه باید از پایه و بنیان آغاز شود چراکه کودکان و دبستانی های امروز نسل آینده جامعه ما را تشکیل می دهند . به همین جهت باید برای فرهنگ سازی نسل آینده تلاش فراوانی کرد .

وی در خصوص موضوعات کتاب های تهیه شده یادآور شد : در نخستین جلد از این مجموعه به کاشت ، داشت ، برداشت گندم پرداخته شده و در جلدهای بعدی نیز موضوعاتی نظیر « حمل و نقل و جابجایی گندم » ، « معرفی کارخانه آرد و سرنوشت دانه گندم در کارخانه » ، « معرفی انواع نان » و « معرفی محیط نانوایی و نانوا » ، « اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی در این خصوص » مورد تأکید قرار گرفته است .

وی افزود : اشعار مورد استفاده در این کتاب ، اثر حسین عبدی نویسنده و شاعر توانمند کودک و نوجوان است ک سواب بسیار خوبی در حوزه ادبیات داستانی دارد و تصویر سازی این مجموعه را نیز علیرضا باقری تصویرگر ناشنوا و برجسته استان بر عهده داشته است .

به گفته میرآفتاب : تصاویر این مجموعه از جذابیت های لازم برای کودکان مقطع ابتدایی برخوردار است .

(یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹) ۱۴:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها