یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۳:۳۵
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۱۴۶۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی:

مراغه قطب صادرات خشکبار کشور است

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: شهرستان مراغه قطب صادرات خشکبار کشور است.

 به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی، صادق نجفی در نخستین بازدید خود از شهرستان‌های استان در دیدار با بازاریان و هیئت رئیسه اتحادیه‌های صنفی شهرستان مراغه، از مراغه به عنوان قطب صادرات خشکبار کشور یاد کرد.
وی در این دیدار با اشاره به اینکه بعد از تبریز در سراسر استان بیشترین تعداد واحدهای صنفی در این شهرستان است، اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در بخش‌های بازرگانی و اقتصادی در شهرستان‌های استان بسیار بالاست و شهرستان مراغه نیز در بخش تولید و صادرات خشکبار کشور حرف اول را می‌زند.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 89 به عنوان سال کار مضاعف همت مضاعف، از بیانات ایشان به عنوان چراغ هدایت در تمام زمینه‌ها یاد کرد و افزود: در عرصه‌های اقتصادی باید بیش از پیش برای توسعه و افزایش توانمندی‌های اقتصادی تلاش کرد، چرا که امسال با اجرای طرح ملی هدفمند کردن یارانه‌ها، بخش‌های اقتصادی باید فعالیت افزون‌تری از خود نشان دهند.
نجفی، بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های موجود اقتصادی شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های سال 89 برای توسعه تولید و صادرات غیرنفتی استان دانست و تصریح کرد: ساخت واحدهای عظیم تولید به تناسب نیاز شهرستان‌ها باید در سراسر استان صورت گیرد و در این زمینه دولت نیز به طور همه جانبه حمایت‌های جدی از تولیدکنندگان به عمل می‌آورد.
وی با اشاره به نقش غیرقابل انکار بازار در تنظیم وضعیت بازار داخلی استان و بازار بزرگ مراغه به عنوان دومین بازار بزرگ استان، از بازاریان این شهرستان به عنوان امین‌ترین و منصف‌ترین بازاریان یاد کرد و اظهار داشت: در طول سال در هیچ یک از شهرستان‌های استان و به خصوص مراغه با مشکلی در زمینه تنظیم بازار داخلی مواجه نبوده‌ایم و در بخش بازار نیز مدیون تلاش و هماهنگی کامل اصناف استان و شهرستان مراغه بوده‌ایم.
در ادامه این نشست باقر اصل‌نجاری رئیس اداره بازرگانی شهرستان مراغه نیز ضمن سخنانی با اشاره به اقدامات اساسی صورت گرفته در نزدیکی روزهای پایانی سال 88 گفت: به منظور تنظیم بازار داخلی شهرستان که بعد از تبریز بزرگ‌ترین شهرستان در کل استان به حساب می‌آید، بیش از 360 تن پرتقال، 50 تن سیب، و 60 تن گوشت مرغ منجمد توضیح شده است.
وی، تدابیر اتخاذ شده در ارتباط با کنترل بازار را نیز موثر عنوان کرد و اظهار داشت: 2 هزار و 177 مورد بازرسی از اصناف استان صورت گرفته است که از این تعداد بازرسی 366 مورد به عنوان متخلف شناخته شده‌اند و ارزش پرونده‌های تشکیل شده در این ارتباط نیز 82 میلیون و 466 هزار و 460 ریال است.
رئیس اداره بازرگانی شهرستان مراغه همچنین برپایی نمایشگاه‌های دائمی فرش و رونق بازرگانی خارجی شهرستان مراغه در زمینه صادرات خشکبار را از برنامه‌های آتی این شهرستان در امور اقتصادی و بازرگانی عنوان کرد.

(یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹) ۱۳:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها