سه شنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۴:۴۰
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۱۴۴۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه

تصمیم وزارت بازرگانی برای عرضه موز ارزان و فراوان در کشو

رئیس اتحادیه صادر کنندگان و واردکنندگان میوه و تره‌بار از تصمیم وزارت بازرگانی با همکاری این اتحادیه جهت عرضه موز ارزان و فراوان در کشور خبرداد.

سیدرضا نورانی با اشاره به نشست عصر امروز اعضای اتحادیه صادر کنندگان میوه و تره‌بار با محمد علی ضیغمی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان گفت: براساس مصوبه این جلسه از تاریخ 20 اسفند تا 20 فروردین نرخ عرضه موز در میادین میوه و تره‌بار به صورت عمده فروشی به ازای هر کیلوگرم 10 هزار ریال و قیمت خرده فروشی برای مصرف کننده، حداکثر کیلویی 12هزار ریال عرضه می‌شود.
نورانی افزود: در این جلسه وارد کنندگان موز به اتفاق تعهد دادند، هر روز 100 هزار کارتن موز به وزن حدود 1500تن بعد از رنگ‌آوری در میادین عمده فروشی کشور توزیع کنند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست مقرر شد از 20 اسفند به مدت یک ماه آمار تحویلی موز از سوی وارد کنندگان و عاملان فروش به صورت روزانه از طریق دورنگار به سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان ارائه شود.
وی افزود: در این جلسه سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی با استقرار بازرسان خود در مبادی خروجی میادین عمده فروشی میوه سراسر کشور بر نحوه عرضه و قیمت آن نظارت می‌کنند همچنین بازرسان در سطح شهرها بر قیمت خرده فروشی برای مصرف کننده نظارت خواهند کرد.
نورانی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد چنانچه هر یک از عاملان فروش یا خرده فروشی‌ها در سطح کشور تخلف از این نرخ‌ها داشته باشند پرونده به سازمان تعزیرات حکومت ارسال خواهد شد همچنین کلیه بارفروشان موظف به ارائه فاکتور خواهند بود و از طریق بازرسان در این فاکتورها نظارت خواهد شد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه تصریح کرد: از جانب اتحادیه قول می‌دهیم امسال موز به قدرت کافی در سراسر کشور به قیمت حداکثر 1200 تومان به مردم عرضه شود و هیچ کمبودی مشاهده نخواهد شد.
(سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸) ۱۴:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها