دوشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۵:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۴۳۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افتتاح تنها مرکز اصلاح نژاد اردک بومی کشور در فومن

کشت ترکیبی موجب ارتقاء درآمد کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی می‌شود.

ایستگاه اردک بومی حسینکده شهرستان فومن به عنوان تنها مرکز اصلاح نژاد اردک بومی کشور در مساحتی به میزان 15 هکتار با 3 سالن پرورشی به مساحت 2400 مترمربع با اعتبارات یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

در این ایستگاه شش هزار قطعه اردک موجود است که 200 قفس برای آماده سازی 1200 اردک پن بندی شده است و مجری این طرح معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان است.

دماوندی‌نژاد ـ مدیرکل دفتر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی افتتاح چنین ایستگاهی را گامی موثر در جهت توسعه کشور عنوان و اظهار کرد: گیلان از جمله استان‌هایی است که می‌تواند بخش اعظمی از غذاي کشور را تامین کند و باید با استفاده بهینه از امکانات موجود قدم‌های موثرتری در راستای توسعه طیور کشور برداریم.

مهندس روحی ـ رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اقدام مهم سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر ترویج کشت ترکیبی گفت: کشت توام برنج، اردک و ماهی ضمن حفظ محیط زیست و استفاده کمتر از کودهای شیمیایی موجب ارتقاء درآمد کشاورزان و ایجاد اشتغال پایدار جوانان می‌شود.

مهندس غلامی ـ معاون دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز با بیان این مطلب که پرورش مرغ و اردک بومی توسط کشاورزان، کشاورزی استان را بهره‌ورتر خواهد کرد، افزود: در این ایستگاه بخش امور زیربنایی نیاز به اعتبارات دارد که برای سال 89 ، 150 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی باید در نظر گرفته شود.

(دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۸) ۱۵:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها