چهارشنبه / ۵ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۱:۱۸
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۱۴۳۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
سرپرست دفتر امور بنگاههای سازمان توسعه تجارت ایران

استفاده از فناوری نانو در بسته بندی مواد غذایی

سرپرست دفتر امور بنگاههای سازمان توسعه تجارت ایران استفاده از فناوری نانو در بسته بندی محصولات فسادپذیر را سبب تحولی عظیم در صادرات این محصولات عنوان کرد.

سرپرست دفتر امور بنگاههای سازمان توسعه تجارت ایران در این باره گفت: بسته بندی گوشت در بسته های نانو می تواند به مدت هشت ماه در دمای محیط بدون نیاز به یخچال، فریزر و سردخانه نگهداری شود.

گیتی توانا افزود: در شرایطی که گل و گیاه و محصولات لبنی و نظایر آنها نیاز به شرایط خاص نگهداری دارد، استفاده از این فناوری به میزان زیادی از محدودیتهای تولیدکننده و فروشنده برای نگهداری محصول در شرایط خاص و  فروش محصول در دوره زمانی کوتاه می کاهد.

وی تولید بسته بندیهای جدید با فناوری نانو را در جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی موثر دانست و بیان کرد: بسته بندیهای جدید منافع زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت و از بروز ضررهای جبران ناپذیر به تولیدکننده جلوگیری خواهد کرد.

توانا اظهار داشت: بسته بندیهای مورد نظر به گونه ای طراحی و ساخته شده که تا مدتهای طولانی از ورود میکروب به داخل محفظه مواد غذایی جلوگیری می کند که این مساله سبب افزایش مهلت اعتبار مصرف مواد غذایی می شود.

وی از دیگر ویژگیهای بسته بندیهای نوین به هوشمند بودن آنها اشاره کرد و گفت: با استفاده از فناوری نانو، با شروع فساد مواد غذایی رنگ بسته بندی تغییر می کند و به این ترتیب مصرف کننده از شروع فساد مطلع می شود.

وی تصریح کرد: همچنین با بهره گیری از فناوری جدید، محصولات صنعتی و مصرفی به دلیل کارایی بسیار بالای نانو مواد و نانو ساخت به طور پیوسته کوچک تر، بادوام تر، هوشمندتر، سریع تر و ارزان تر خواهند شد.

سرپرست دفتر امور بنگاههای سازمان توسعه تجارت ایران لزوم آموزش و اطلاع رسانی برای بیان پیشرفتهای سریع صنایع نانو و بکارگیری آنها توسط صنایع مختلف بخصوص صنایع بسته بندی مواد غذایی را ضروری دانست و افزود: با بهره گیری از این فناوری می توان گامی اساسی در پیشبرد اهداف صادراتی کشور از طریق ارتقای سطح کیفی و کمی کالاهای صادراتی برداشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال جاری سال اصلاح الگوی مصرف نام گذاری شده، شایسته است این مساله به عنوان یکی از مصادیق مهم اصلاح الگوی مصرف با توجه بیشتری دنبال شود.

(چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸) ۱۱:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها