دوشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ / ۱۴:۳۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۴۱۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رییس سازمان دامپزشکی کشور

احداث 120 واحد کشتارگاهی تا پنج سال آینده

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: حدود 120 واحد کشتارگاهی در دست احداث داریم که تا پنج سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

دکتر مجتبی نوروزی در مراسم افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور در خاورمیانه (تهران ماکیان الوان) با تاکید بر اینکه بحث کشتارگاه‌ها در سطح کشور یک مقوله بسیار مهم از جهت جایگاه برای پایش و جلوگیری از بیماری‌ها و مقوله امنیت غذایی است، افزود: ایران دارای 204هزار کشتارگاه صنعتی طیور است که سالیانه 1.5 میلیون تن گوشت مرغ را استحصال می‌کنند.

نوروزی کشتارگاه صنعتی تهران ماکیان الوان بهترین کشتارگاه صنعتی طیور در کشور دانست و افزود: در این کشتارگاه در کنار خط تولید فرآوری نیز دیده شده و کمترین میزان دستکای حوزه انسانی را در آن شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بالا بودن ظرفیت تولید در کشور می‌طلبد که فراوری نیز در کنار مباحث مرغ آماده طبخ داشته باشیم، ادامه داد: بحث بسته‌بندی مرغ یکی از اقدامات سازمان در سال‌های اخیر بوده که به نتیجه رسیده و در حال حاضر 28استان کشور مرغ را به صورت بسته‌بندی توزیع می‌کنند که امیدواریم در دو استان دیگر کشور نیز بحث بسته‌بندی مرغ سریع‌تر به نتیجه برسد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور طرح جامع کشتارگاه‌های طیور نیز جز سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و ادامه داد: در صورت تصویب این طرح می‌توانیم پراکنش مناسبی را در کشتارگاه‌های کشور داشته باشیم.

نوروزی با اشاره به این‌که کشتارگاه ‌صنعتی تهران ماکیان الوان می‌تواند 40 درصد کشتار طیور استان تهران را داشته باشد در ادامه با اشاره به اینکه در 5 استان کشور عملیات اجرایی تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد: در سطح مرغداری‌های کشور به شکل عمومی و در تمام کشتارگاه‌ها بحث تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک را داشته باشیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در مقایسه با وضعیت کشتارگاه‌ها در زمان قبل از انقلاب اسلامی گفت: ‌قبل از انقلاب اسلامی تنها دو کارگاه نیمه صنعتی را در کشور داشتیم که برخی قسمت‌های آن نیز سنتی بود، ولی اکنون تعداد این واحدها به 204 باب کشتارگاه رسیده است که این ظرفیت بالقوه‌ای برای رقابت با کشورهای اطراف محسوب می‌شود تا بتوانیم در زمینه صادرات مرغ نیز موفق باشیم.

 

(دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸) ۱۴:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها