پنج شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۸۸ / ۰۶:۱۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۳۷۲۴
گزارشگر : ۱۰۱۸
سرویس سرویس عمومی
عضو کمیسیون کشاورزی خبر داد:‌

وعده افزایش تولیدات گیاهی تا پایان برنامه پنجم به 135 میلیون تن

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه علمی کردن محورهای تولید و افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: بر اساس این برنامه ‌تولیدات گیاهی تا پایان برنامه پنجم، از 90 به 135میلیون تن می‌رسد.

به گزارش فارس بهمن محمدی ،در جلسه  کمیسیون کشاورزی، گزارش مفصلی از معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی ارایه داد.
وی افزود: سیاست‌های استراتژیک در خودکفایی تولیدات دانه‌های روغنی و استراتژیک مثل گندم،‌ جو و برنج طبق برنامه پنجم توسعه، مراحل مقدماتی تدوین را می‌گذراند.
نماینده فریدن اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد که تولیدات گیاهی از جمله میوه، حبوبات، غلات و سبزیجات و گندم را که در سال 90 میلیون تن تولید می‌شود، بر اساس برنامه پنجم توسعه به 135 میلیون تن برساند.
به گفته وی از جمله برنامه‌های وزارت کشاورزی برای تحقق این اهداف به دست ‌آوردن اطلاعات و آمار دقیق از آمایش و کشت، نحوه استفاده و بهره‌وری از تولید و استفاده بهینه از آب در تولیدات کشاورزی است.
این عضو کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: علمی کردن محورهای تولید و افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی از دیگر اهداف وزارت جهاد کشاورزی در برنامه پنجم توسعه است.
وی اضافه کرد: کلیه مدیران معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه حضور داشتند و مسایل کاملا کارشناسی و علمی در بحث تولید کشت و بهره‌برداری از محصولات گیاهی از جمله برنج و میوه بحث شد.
محمدی اضافه کرد: به دلیل کمبود وقت این مباحث به طور کامل انجام نشد و ادامه بررسی مفصل این موضوع به جلسه‌ای دیگر موکول شد.

(پنج شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۸) ۰۶:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها