دوشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۸۸ / ۱۴:۰۳
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۱۳۴۴۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

چای کمرنگ به صورت یک آسپرین در بدن عمل می‌کند

محقق گیاهان دارویی گفت: چای کمرنگ به عنوان یک آسپرین عمل کرده و با رقیق کردن خون از لخته شدن آن در رگ‌‌ها به‌ویژه رگ‌‌های مغز جلوگیری می‌کند.

رضا کریمی در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان افزود: چای سیاه باید به صورت کمرنگ، تازه، طبیعی، بدون مواد سمی و رنگ‌‌های مصنوعی افزودنی نوشیده شود که در این صورت خاصیت دارویی فراوانی داشته و برای بدن بسیار مفید است.
وی تصریح کرد: چای سیاه حاوی رنگدانه‌‌هایی‌‌ به نام آنتی‌اکسیدان بوده که ابتلا به سرطان و بیماری‌های مزمنی چون بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان و مشکلات دهانی دندانی را کاهش می‌دهد.
این محقق گیاهان دارویی با اشاره به مواد موثره موجود در برگ‌‌های چای سیاه گفت: کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم ، پیگمان‌های فلاوونیک، بازهای پوریک، تئوفیلین، ویتامین، کلروفیل، تانن و کافئین از مهم‌ترین مواد موجود در چای بوده که هر کدام برای بدن بسیار مفید هستند.
وی بیان داشت: چای نوشیدنی مفیدی برای بهبود بیماری نقرس و تصفیه خون از طریق افزایش ترشحات کلیوی است همچنین این محصول به هضم غذا کمک کرده، سبب نشاط ، بیداری و مانع خواب‌آلودگی می‌شود.
وی اظهار داشت: باید توجه داشت چای پررنگ ابتلا به سرطان سینه را افزایش و چای کمرنگ به عنوان یک آسپرین عمل کرده و با رقیق کردن از لخته شدن خون در رگ‌‌ها به خصوص رگ‌‌های مغز جلوگیری می‌کند.
وی گفت: وجود درصد بالای فلوراید در چای سیاه موثر برای دندان و استخوان‌‌ها بوده که از ضعیف شدن و از بین رفتن دندان‌‌ها و پوسیدگی‌ آنها جلوگیری می‌کند.
وی افزود: چای فعالیت سلول‌‌های مغز به ویژه بخش‌‌های مربوط به حافظه را تقویت و تحریک و از تخریب سلول‌‌های مغز جلوگیری می کند.
این محقق گیاهان دارویی افزود: محققان می‌گویند نوشیدن 3 فنجان چای سیاه کمرنگ در روز خطر زوال عقل را تا 55 درصد کاهش و کسانی که هر روز بین شش تا 10 لیوان چای سیاه می‌نوشند تا 63 درصد کمتر از بقیه در معرض خطر ابتلا به فراموشی و بروز بیماری آلزایمر قرار می‌گیرند.
وی در مورد چگونگی‌ استفاده از چای گفت: تنها چای کمرنگ مفید بوده که برای تاثیر بهتر آن بر سیستم بدن می‌توان چای را به همراه عسل، هل، لیمو، توت، زعفران، گل یاس و یا گل بهار نارنج نوشید.
کریمی بیان داشت: چای تا پیش از دو دقیقه از دم کشیدن اثر محرک دارد و پس از این مدت به تدریج از خاصیت محرک بودن آن کاسته و به خاصیت آرام‌بخشی آن افزوده می‌شود و پس از گذشت 5 دقیقه از دم کشیدن، چای کاملا به یک آرام‌بخش مبدل می‌شود.
وی در ادامه گفت: همچنین چای سبب تسکین علائم آنفلوآنزا، پیشگیری از بوی بد دهان و افزایش متابولیسم بوده و به کاهش وزن، اثرات ضد‌التهابی، تسکین و تسریع در بهبودی بیماری، کاهش علایم سرماخوردگی و مواد حساسیت‌زا کمک کرده و ضد‌ویروس و ضد‌باکتری و تصفیه‌کننده خون بوده و فشار خون و کلسترول را نیز کنترل می‌کند.
وی افزود: باید توجه داشت برای جلوگیری از فقر آهن در بدن نباید چای فوری پس از خوردن غذا نوشیده شده و حداقل فاصله زمانی بلامانع برای نوشیدن چای 2 ساعت پس از غذاست.

(دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸) ۱۴:۰۳
ناشناس
۱۳۹۲/۱۱/۲۸ Iran
5
0
0

ه اطلاعات جمع و کاملی بود

باقی مرتضی
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ Germany
0
0
0

من در روز بیشتر از 30استکان چایی کم رنگ مینوشم،وبسیارهم سرحال وبشاش هستم وازچایی پررنگ خودداری میکنم


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها