یکشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۸۸ / ۱۰:۱۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۳۳۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کارخانه فرآوری زرشک قاین به بهره برداری می رسد

کارخانه فرآوری زرشک با چهار میلیون و 700 هزار فرانک سوییس فاینانس فصل آینده برداشت زرشک به بهره برداری می رسد.

به نقل از روابط عمومی فرماندار قاین، گفت: در حال حاضر دو کارخانه در زمینه فرآوری شهد، مربا، شربت و کنسانتره زرشک فعال هستند و با راه اندازی یک کارخانه بزرگ متعلق به دفتر ثبت اسناد انقلاب اسلامی تا فصل آینده حدود هشت هزار تن زرشک فرآوری می شود.

غلامرضا طاهری ادامه داد: با آغاز به کار این کارخانه شاهد تولید 17 نوع فرآوری زرشک از قبیل چای، شکلات، ژل، مارمالاد، قرص و نوشابه هستیم.

فرماندار قاین گفت: کارخانه فرآوری زرشک 70 میلیارد اعتبار دولتی، 10 تن در ساعت و چهار میلیون و 700 هزار فرانک سوییس، فاینانس دارد که 3/3 دهم این اعتبار فاینانس را بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است.

طاهری به نصب سوله، دیوارکشی و خریداری دستگاههای مربوط به این کارخانه اشاره کرد و از بهره برداری آن تا فصل آینده برداشت زرشک خبر داد.

وی در زمینه بسته حمایتی زرشک نیز گفت: جلساتی در تهران در این زمینه برگزار شد و تفاهم نامه ای بین وزارت بازرگانی، جهاد کشاورزی، صنایع و معادن، نماینده مردم قاینات، نماینده سازمان صنایع استان، رییس اتاق بازرگانی، نماینده شرکت نانو پاک پرشیا، استانداری و فرمانداری قاینات برای اجرایی شدن مصوبات آن منعقد و با تاکید بر اجرای هرچه سریعتر آن به سازمانهای مربوط ابلاغ شد.

فرماندار قاین افزود: مصوبات هفته گذشته به سازمانهای مربوط ابلاغ شده و سازمان بازرگانی، اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی استان در ایجاد این بسته حمایتی نقش دارند.

طاهری اضافه کرد: جهاد کشاورزی متولی بحث آموزش روشهای صحیح داشت، کاشت و برداشت است که بعد از جشنواره زرشک سال گذشته استان 100 هزار اصله نهال تولید شد و در اختیار کشاورزان قرار گرفت و بر اساس روشهای نوین از جمله آبیاری قطره ای در 250 هزار هکتار اراضی کشت شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات این بسته برای جهاد کشاورزی احداث سالنهای بارانداز خشک زرشک است و به علاوه بحث استفاده از سیستم نانو پرشیا برای خشک کردن زرشک مصوب شده است و در حال حاضر در قاین به صورت آزمایشی اجرا می شود.

فرماندار قاین گفت: هفته پیش شرکت سازنده این سیستم مبتنی بر علم نانو از اصفهان دعوت و 10 دستگاه به صورت آزمایشی با مشارکت دولتی و بخش خصوصی تحویل شد.

طاهری تصریح کرد: قیمت هر دستگاه خشک کن نانو تکنولوژی حدود 100 میلیون ریال است که 50 درصد آن از طرف معاونت برنامه ریزی استانداری خریداری و بقیه از طرف بخش خصوصی تامین مالی می شود./

(یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸) ۱۰:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها