سه شنبه / ۷ مهر ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۰
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۱۳۰۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کارشناس صنایع غذایی:

فرآورده کنسرو کشک و ماهی تون مشمول استاندارد اجباری شد

کارشناس صنایع غذایی گفت: نظر به اینکه در نود و یکمین اجلاس شورای عالی استاندارد، انواع کنسرو مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفت، اجرای اجباری استاندارد 10752 تحت عنوان کنسرو کشک و ماهی تون، ویژگی‌ها و روش‌های آزمون نیز در هفتصد و چهل و دومین اجلاس کمیته ملی به تصویب رسید و از تاریخ اول آذر ماه 88 اجرا می‌شود.

 مهندس مصیبی افزود: این کنسرو فرآورده‌ای است که از گوشت تازه یا منجمد ماهیان تون تولید شده و پس از شستشوی اولیه، قصابی، شستشوی ثانویه، پخت اولیه، پوستگیری، پرشده در ظروف مناسب و افزودن سس که ترکیب رقیق شده‌ای از کشک مایع یا کشک خشک همراه با سیر و نعناع داغ است، درب‌بندی و تحت عملیات سترون تجاری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان و واردکنندگان این فرآورده ملزم هستند تا تاریخ اول آذر ماه 88 نسبت به رعایت الزامات و امکانات جهت تولید منطق بر استاندارد، اقدامات لازم را به‌عمل آورند.

مصیبی یادآور شد: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ذی‌ربط می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به اداره کل استاندارد گلستان واقع در خیابان ملاقاتی مراجعه کرده یا با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به نشانی www.isin.org متن استاندارد مورد اشاره را دریافت کنند.

(سه شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸) ۱۰:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها