دوشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۲:۵۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۲۸۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

بهره برداری از سومین کارخانه تولید زیتون شور در سروستان

سومین کارخانه تولید زیتون شور با حضور خرد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین خرسندی امام جمعه سروستان، غلامی فرماندار سروستان و جمعی از مسوولان و مردم این شهرستان افتتاح شد.

در مراسم افتتاح کارخانه طلای سبز سروستان ابتدا حجت الاسلام والمسلمین خرسندی ضمن اشاره به تقوای الهی، به برشمردن اهمیت شبهای قدر پرداخت و گفت: این شبها، شبهای اندازه گیری اعمال بندگان خداست و مردم در کنار عبادات خود می بایستی قدر زحمات جمهوری اسلامی ایران را که کشور را آباد کرده است و در توسعه کشور و راه اندازی طرحهای مختلف و به ویژه کارخانه های تولیدی گام برمی دارد را نیز بدانند که یک نمونه آن هم امشب افتتاح می شود.

وی در ادامه افزود: افتتاح این کارخانه حداقل دو فایده دارد: یکی اشتغال و دیگری تولید و بسته بندی برخی از مایحتاج مصرفی مردم و امیدواریم باز هم شاهد افتتاح کارخانه های دیگری در این شهرستان باشیم.

در ادامه این مراسم، خرد طی سخنانی اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از بخشهای مهم اقتصادی کشور ماست که زیربنای اقتصاد و زیربنای بسیاری از اموری است که ما امروزه در کشور متکی به آن هستیم و به تعبیری ما در مجموعه جهاد کشاورزی از قعر دریا تا قله کوه، به نوعی مسوولیت ساماندهی و تولی گری امورش را عهده دار هستیم و یقینا می بایستی متناسب با این پهنه و این گستره عظیم، برنامه هایی را داشته باشیم که در این راستا توجه به زیرساختهای بخش کشاورزی و تامین نیازهای بهره برداران این بخش از جمله اولویتهایی است که در سالهای اخیر توجه کافی به آن شده است.

وی افزود: در دولت دهم هم تصمیم مجموعه دولت بر این است که در پنج سال پیش رو بتوانیم نیازهای بخش کشاورزی را هم در امور زیربنایی و هم در امور حمایتی سامان دهیم و اتفاقی که قرار است بیفتد این است که با حمایتهای دولت به کشاورزی با دیدی دیگر نگاه کنیم و از کشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی دست پیدا کنیم و این میسر نیست مگر در سایه تلاش و کوشش بهره برداران بخش کشاورزی، کارشناسان، مروجین، همه مدیران و نهایتا تمامی مسوولان نظام جمهوری اسلامی.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه سخنان خود گفت: در این شهرستان از بحث تهدید خشکسالی استفاده های مبارکی شده و فرصتهای خوبی ایجاد شده است.

تغییر الگوی کشت و گذر از کشتهای پرمصرف و رسیدن به کشتهای کم نیاز و نیز توسعه باغها اعم از زیتون و پسته به عنوان یک حرکت خوب و سودمند مورد توجه است و ما امیدواریم بتوانیم در جهاد کشاورزی این حرکتها را سامان دهیم.

وی در خاتمه سخنان خود ضمن تشکر از جبری و خانواده وی در راه اندازی این کارخانه گفت: او که در سال گذشته به عنوان زیتون کار نمونه شناخته شد، هم اکنون هم کار بسیار ارزشمندی را انجام داده اند و آن، راه اندازی این واحد فراوری در کنار تولیداتش است. ضمن اینکه جهت بهره برداری این طرح نیمی از مبلغ سرمایه گذاری توسط وی پرداخت شده و نیمی از آن نیز از محل تسهیلات بنگاههای کوچک اقتصادی زودبازده تامین شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پایان افزود: علیرغم تمامی فرافکنیهایی که در رابطه با بنگاههای زودبازده می شود، بر اساس آخرین بررسیهایی که توسط بانک مرکزی و مجموعه ناظر از مرکز انجام شده است انحراف تسهیلات بنگاههای زودبازده در کل استان ما قریب به پنج درصد است و این عدد در بخش کشاورزی کمتر از سه درصد است.
همچنین یکی از اهداف بزرگ ما در کشاورزی پایدار این است که در کنار تولید، یک واحد فراوری بتواند قرار گیرد تا موجب ارزش افزوده بخش کشاورزی شود.

در ادامه این مراسم، احمد جبری مدیر این کارخانه در ابتدا با اشاره به آیات قرآن، به فواید زیتون اشاره کرد و سپس گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه 800 تن، در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و با زیربنای هزار و 350 مترمربع با سرمایه ثابت هفت میلیارد و 700 میلیون ریال به بهره بردرای رسیده است./

(دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۸) ۱۲:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها