یکشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۴:۲۹
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۱۲۸۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی

دستگاه نشاء کار پیاز در اصفهان طراحی و ساخته شد

دستگاه نشاء کار پیاز برای نخستین بار در کشور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

قاسم مصلحی، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام این مطلب گفت: این دستگاه خودگردان بوده و با استفاده از این دستگاه از حضور 13 نفر نیروی انسانی برای کاشت محصول در یک هکتار زمین کاسته می شود.

وی افزود: گیاهچه پیاز توسط کارگر به پنج واحد نشاء کار دستگاه تحویل داده می شود ودستگاه نشاء کار به صورت خودکار، گیاهچه ها را در خاک قرار می دهد.

مصلحی از دیگر قابلیت های استفاده از این دستگاه را توانایی در کاشت محصولات دیگری همچون کاهو، گوجه فرنگی و بادمجان عنوان کرد و ادامه داد: سیستم دستگاه نشاء کار پیاز با توجه به تراکم بوته در هکتار، به کاشت می پردازد.

به گفته وی، برای تولید این دستگاه بیش از یک سال زمان صرف شده است و قیمت تمام شده آن یک سوم نمونه مشابه خارجی است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به طراحی و ساخت دستگاه برداشت پیاز توسط یکی از واحدهای مستقر در شهرک اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه در کشور ما کاشت پیاز به صورت دست پاش انجام می شود، این دستگاه در زمان برداشت محصول به جلوی تراکتور نصب می شود و به کندن و جمع آوری و ردیف کردن پیاز در حاشیه تراکتور و یا وسط تراکتور می پردازد.

گفتنی است، شرکت مهندسی فن‌آوران کشاورزی آریا که در سال 1380 تاسیس شده، با استقرار در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به دستیابی به دانش دستگاه کود پاش دامی زنجیری، ماشین تخلیه علوفه سیلویی و طراحی و ساخت فیدر میکسر عمودی ثابت و سیارو دستگاه غلطک بخاری برای عمل آوری جو و کاترسیلو نیز شده است.

(یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸) ۱۴:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها