پنج شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۲:۳۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۲۷۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
رئیس گروه بهداشت خوزستان

مواد غذایی دستفروش‌ها غیربهداشتی است

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان خوزستان هشدار داد: شهروندان از خودرو‌های دوره‌گرد فروش مواد خوراکی و پروتئینی خرید نکنند.

محمود چفقانی در گفتگو با خبرنگار فارس در اهواز، از مردم استان خواست در خرید مواد خوراکی و پروتئینی نهایت دقت را داشته باشند.
وی گفت: خودروهایی که به صورت سیار و دوره‌گرد، مواد پروتئینی شامل مرغ، گوشت، سوسیس و کالباس را در سطح شهر عرضه می‌کنند، فاقد مجوز بهداشت از مرکز بهداشت هستند.
رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان خوزستان افزود: مرکز بهداشت ابلاغیه‌ای به منظور جمع‌آوری ماشین‌های دوره‌گرد به اداره دامپزشکی و راهنمایی و رانندگی ارسال کرده است تا اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.
چفقانی با اشاره به اینکه مواد پروتئینی خام بسیار حساس هستند و ماندگاری زیادی ندارد، افزود: با توجه به اینکه ماشین‌های دوره‌گرد مکان ثابتی ندارند تا نظارت بهداشت بر روی موادی که توزیع می‌کنند، اعمال شود، از این رو عمدتا بهداشتی نبوده و سلامت مصرف‌کننده را به خطر می‌اندازند.
وی با تاکید برخطر جدی دوره‌گردها برسلامت مردم اظهار داشت: خودروهای دوره‌گرد، مواد خوراکی را عرضه می‌کنند که معمولا تاریخ مصرف آنها باطل شده و آثار بسیار بدی بر سلامت جامعه دارد.
چفقانی افزود: دوره‌گردها مواد خوراکی تاریخ مصرف گذشته را با قیمت تعاونی به فروش می‌رسانند که این کاهش قیمت، باعث جذب مردم به خرید این مواد می‌شود.
رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان خوزستان در پایان مهم‌ترین راه جلوگیری از توزیع مواد خوراکی دوره‌گردها را آگاهی مردم و عدم خرید از آنها دانست.

(پنج شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۸) ۱۲:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها