سه شنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۳:۵۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۲۷۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور

راه‌اندازی نخستین طرح واحد پرورش قارچ خوراکی در نیشابور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: نخستین طرح واحد پرورش قارچ خوراکی این شهرستان به بهره‌برداری رسید

علی دهباشیان اظهارداشت: کارگاه تولید قارچ خوراکی از نوع دکمه‌ای در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع و در سه سالن مجهز به سیستم‌های سرمایشی‌، گرمایشی و بهداشتی در سطح 700 متر مربع با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 500 میلیون ریال در روستای جیلو به بهره‌برداری رسید‌.
وی افزود‌: این واحد قارچ خوراکی با اشتغال‌زایی 11 نفر می‌تواند سالانه 120 تن محصول تولید و به بازار مصرف عرضه کند که در نوع خود در شهرستان بی‌نظیر است.
رئیس واحد تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور نیز در این‌باره گفت: با افزایش روزافزون جمعیت و نیز تغییر الگوی مصرف مقدار سرانه و مصرف غذا افزایش یافته است به ‌طوری که مسئله غذا در آینده نزدیک، یکی از مهم‌ترین مسائل می‌شود در این بین آنچه از همه بحرانی‌تر است مسئله کمبود پروتئین به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه است.
محمدعلی فرهمندراد تصریح کرد: مصرف سرانه قارچ در کشورهای توسعه یافته 5/1 کیلوگرم به‌ازای هر نفر در سال است، این در حالی است که مصرف سرانه در کشور ما 400 گرم در سال است و عمدترین گونه‌هایی که پرورش داده می‌شود از نوع قارچ دکمه‌ای و صدفی است که ارزش پروتئینی غذایی آن مابین سبزی و گوشت است.

(سه شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸) ۱۳:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها