دوشنبه / ۹ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۵:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۲۷۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
در هفتمین روز از هفته دولت؛

افتتاح بزرگ‌ترین واحد تولید مکانیزه قارچ دکمه‌ای غرب کشور در همدان‌

در هفتمین روز از هفته دولت بزرگ‌ترین واحد تولید مکانیزه (تولید قارچ دکمه‌ای)غرب کشور در همدان افتتاح شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در هفتمین روز از هفته دولت و در مراسم افتتاح مجتمع کشت و صنعت نگین‌پروران اکباتان در روستای مرادبلاغی شهرستان همدان اظهار داشت: این شرکت در سال 85 در راستای اجرای سیاست‌های اشتغالزایی و به منظور ایجاد کارخانه تولید قارچ دکمه‌ای با ظرفیت اسمی 800 تن در سال با قابلیت ارتقا تا یک هزار و 200 تن در غرب کشور با سرمایه اولیه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال تأسیس شد.
علی زمانیان افزود: کارخانه تولید قارچ دکمه‌ای بزرگ‌ترین واحد تولید مکانیزه غرب کشور با قابلیت اشتغالزایی حدود 50 نفر به صورت مستقیم و دائمی و 100 نفر به صورت غیر مستقیم و افزایش این ظرفیت با حداقل 30 نفر بیشتر بوده و برای استان به عنوان فرصت مغتنمی برای حرکت به سمت رشد و توسعه به شمار می‌رود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان مساحت عرصه این مجتمع را 13 هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: زیربنای این طرح 6 هزار و 65 متر مربع و تعداد سالن‌های تولید آن نیز 26 سالن است.
وی ادامه داد: کل سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این طرح 18 میلیارد ریال است که 14 میلیارد و 500 میلیون ریال آن تسهیلات بانکی و مابقی آن نیز آورده شخصی متقاضی بوده است.
زمانیان خاطرنشان کرد: این مجتمع تولیدی دارای تأسیسات و دستگاه‌های پیشرفته مانند چیلر، دیگ‌‌های آب جوش و... بوده که در سایر واحدهای استان موجود نیست.
وی بیان داشت: سالن‌های تولید در این واحد دارای دو ردیف در شش طبقه است که موجب افزایش توان تولید شرکت خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی این پروژه را یکی از طرح‌های موفق دانست و گفت: در حال حاضر ظرفیت استان همدان در تولید قارچ دکمه‌ای یک هزار و 200 تن است که 300 تن آن به شهر همدان اختصاص دارد.
وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این مجتمع تولیدی و تأمین اعتبارات مورد نیاز آن، از یک سو شهرستان همدان به قطب تولید قارچ استان و از سوی دیگر استان همدان نیز به یکی از قطب‌های تولید قارچ در غرب کشور تبدیل می‌شود.
زمانیان با اشاره به اینکه در سطح شهرستان همدان با مشکل دریافت تسهیلات بانکی و کمبود آن مواجه هستیم، گفت: در صورت عدم رفع این مشکل به منظور احداث مجتمع‌های تولیدی در روستاها، شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها و بروز مشکلاتی در این مناطق خواهیم بود.
وی ادامه داد: تأسیس مجتمع‌های تولیدی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک و افزایش چندین برابری عملکرد تولیدکنندگان و توسعه پایدار را به دنبال دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در پایان ابراز داشت: خوشبختانه شهرستان همدان از‌ ظرفیت‌های فراوانی در تولید قارچ دکمه‌ای برخوردار است به طوری که قیمت تمام شده این کالا در استان نسبت به سایر استان‌های دیگر بسیار پایین‌تر است.

(دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸) ۱۵:۰۸
ایمان
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ Iran
0
0
0

با سلام نیاز به کمپوست قارچ دارم شماره شرکت تولید قارچ رو میخواستم با تشکر

علی فرهادی
۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
0

سلام تولید کننده خاک پوششی هستم در ماهدشت کرج ومیتونم بهترین خاک با نازلترین قیمت با تاییده جهاد کشاورزی ارایه بدم +کمپوست ملارد وسهیل تضمینی شماره تماس 02188487295 09363546137

اسماعیل
۱۳۹۳/۰۴/۰۹ Iran
0
0
0

با سلام شماره یک تولید کننده کمپوست قارچ دکمه ای در غرب کشور رو نیاز دارم . با تشکر

بهنام نسیمی
۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
0

سلام شماره واحد فروش و تهیه کمپوست رو میخواستم !!ممنون

دهقان
۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
0

با سلام من مقدار زیادی(٢٠٠تن)کلش داشتم خواستم ببینم خریداری میکنید؟با تشکر دهقان٠٩٣٥٤٤٣٩٣٢٣

sabah
۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
0

با سلام و عرض خدا قوت مرسی از مطالب خوب و آموزنده تون بنده صباح پیشدادی هستم و جدیدا کتابی بینظیر در مورد پرورش قارچ دنبلان یا ترافل ترجمه کرده ام گفتم که بی اطلاع نمونید چون تعداد این کتاب محدود است و بیشتر آن پیش فروش شده و تنها تعدادی محدود باقی مانده.
خواستم اطلاع رسانی کنم که اگر دنبال اطلاعات کاملی در مورد پرورش دنبلان یا ترافل هستید این کتاب بی نظیر رو از دست ندهید. برای اطلاعات بیشتر ، نحوه فروش و سرفصل های کتاب با آی دی تلگرام : sabahpishdadi@ یا شماره تلفن : ۰۹۳۹۹۳۴۵۳۰۱ تماس بگیرید. اط

علی قاسمی
۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
0

سلام شماره فروشنده کمپوست حوالی استان لرستان رومیخوام . باتشکر


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها