یکشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۳:۰۵
سرویس : فن آوری اطلاعات
کد خبر : ۱۲۵۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فن آوری اطلاعات
مدیرعامل سازمان میادین میوه تهران

راه اندازی سامانه اینترنتی توزیع اقلام غذایی برای کاهش هزینه واسطه‌گری

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با تاکید بر این‌که غرفه‌ها باید به تولیدکننده واگذار شود، اظهار داشت: راه‌اندازی این سامانه‌در کاهش هزینه‌های واسطه‌گری موادغذایی تاثیرگذار است

حسین صفایی در همایش بررسی راهکارهای بهینه‌سازی نظام توزیع محصولات کشاورزی و امور دامی، اجرای این سامانه را به صورت آزمایشی از روز جاری آن هم در بعضی از اقلام اساسی‌به‌طور رسمی اعلام کرد.
عسل‌،‌ گوشت‌قرمز ، گوشت سفید، خرما و ... از مهم‌ترین اقلام ذکر شده از سوی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران بود.
صفایی گفت: این سامانه تا پایان سال جاری در تمامی اقلام اجرا و راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: بهینه‌سازی نظام توزیع مواد غذایی در سطح شهر تهران از اولویت اصلی سازمان میادین میوه شهرداری تهران بوده است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با تاکید بر این‌که غرفه‌ها باید به تولیدکنندگان واگذار شود، اظهار داشت: راه‌اندازی این سامانه در جهت کاهش هزینه‌های واسطه‌گری موادغذایی تاثیرگذار است.
وی با بیان این‌که در حال حاضر هزینه‌های واسطه‌گر در حدود 10 درصد و تا 20 درصد نیز قابل افزایش است، گفت: با راه‌اندازی این سامانه ،پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های واسطه‌گری تا حدود30 درصد کاهش یابد.
این در حالی است که بهینه‌سازی نظام توزیع مواد غذایی ،مستلزم حلقه‌های دیگر سیستم عرضه است که با توجه به ناکارآمدی سیستم توزیع و نبود یک تعریف مناسب از عرضه، نمی‌توان انتظار داشت که بهینه‌سازی نظام توزیع مواد غذایی در سطح شهر تهران بر اساس برنامه شکل می‌گیرد.
سازمان میادین‌اگر چه بتواند در کار خود موفق باشد اما کارآمدی سامانه اینترنتی نظام توزیع مواد غذایی زمانی مشخص می‌شود که دستگاه‌های مرتبط نیز در راستای عملکرد نظام توزیع حرکت کنند.

(یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸) ۱۳:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها