یکشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۲:۱۴
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۱۲۴۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
دبیر خانه کشاورز تایباد

رانی و محصول شیره خربزه

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران فودنا، تولید رانی و شیره خربزه با توسعه صنایع فراوری و ثانویه در تایباد آغاز خواهد شد.

دبیر خانه کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: از 12 هزار هکتار اراضی هندوانه و خربزه در تایباد سالانه 140 هزار تن خربزه برداشت می شود که تایباد را نخستین تولید کننده خربزه کشور کرده است.

سیدمرتضی حسینی افزود: در اولین جشن خربزه تایباد که با حضور 10 هزار نفر از مردم شهرستان تایباد، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، تلاش شد تا خربزه به عنوان کشت بومی استان معرفی شود.

45 میلیارد گزارش مالی خربزه

وی با اشاره به درآمدزایی خربزه گفت: تولید 140 هزار تن خربزه در تایباد گردش مالی معادل 45 میلیارد تومان برای تایباد دارد که باعث تقویت جمعیت جوان و تحصیل کرده روستایی در شهرستان شده است.

دبیر خانه کشاورز تایباد تصریح کرد: اکنون قیمت گذاری محصول در میادین انجام می شود که با تشکیل کمیسیون قیمت گذاری اصلاح خواهد شد.

رانی و شیره خربزه به بازار می آید

وی همچنین با اشاره به صنایع فراوری محصول گفت: با توجه به حجم تولید و کیفیت بالای خربزه، تولید محصولات ثانویه مانند رانی شربت و شیره خربزه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حسینی تصریح کرد: شیره خربزه که از کیفیت و طعم بسیار مطلوبی برخوردار است به عنوان یک محصول فراوری شده اثربخشی درمانی در مواجهه با بیماریها دارد که باید برای آن فرهنگ سازی شود.

(یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸) ۱۲:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها