چهارشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۰:۰۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۲۴۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران و کشاورزان برای احداث سردخانه

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات جهت احداث سردخانه میوه، گوشت، لبنیات و محصولات کشاورزی در استان تهران وجود ندارد.

حسین اردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: برای ایجاد ظرفیت جدید انبار‌های سرد و سردخانه نگهداری میوه، گوشت و محصولات کشاورزی در استان تهران تسهیلات ارزان قیمت بدون محدویت به سرمایه گذاران و کشاورزان پرداخت می‌شود.
وی افزود: این تسهیلات از طریق تصویب طرح سرمایه گذاران و معرفی به بانک‌ها با همکاری دستگاه‌های دیگر ذیربط مانند وزارت بازرگانی و صنایع به متقاضیان احداث سردخانه و انبارهای سرد پرداخت می‌شود.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نرخ این تسهیلات را همان نرخ محصول در بخش کشاورزی ذکر کرد و گفت: این انبارها برای نگهداری محصولات کشاورزی و لبنیات هم استفاده خواهد شد.
اردستانی با بیان اینکه تسهیلات گوناگونی در قالب بنگاه‌های کوچک در بخش کشاورزی پرداخت می‌شود، گفت: برای ایجاد انبارهای سرد در استان تهران هر چه نیاز باشد، مجوز می‌دهیم و محدودیتی وجود ندارد، همان گونه که به آقای دهقان و دمیرچیلو برای احداث انبار سرد یک میلیارد و 850 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.
وی افزود: مجوز برای تولید محصولات کشاورزی نیز با اولویت ماندگاری بیشتر و اصلاح ژنتیک صادر می‌شود.
اردستانی درباره اعتراض صادر کنندگان میوه به مراحل صدور گواهی سلامت محصول از سوی سازمان حفظ نباتات گفت: مسائل مطرح شده مشکلات دولت نیست، بلکه خود تشکل صادر کنندگان میوه باید گامهایی بردارند که مسائل اجرایی مانند بازدید و بازرسی محموله‌های صادراتی انجام شود تا مجوز قرنطینه های صادراتی به راحتی صادر شود.
وی گفت: در راستای سیاست‌های اصل 44 مراحل تصدی گری باز بینی و نظارت بر سلامت محصول توسط شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود.
اردستانی گفت: موانعی مانند بسته بندی محصولات کشاورزی وجود دارد، همچنین در بخش حمل و نقل کالاهای صادراتی مشکلاتی است که از طریق تشکل های صادر کنندگان و کشاورزان قابل انجام است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس یکی از مشکلات کشاورزان، کمبود فضای استاندارد ذخیره‌سازی، نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی است و اکثر کشاورزان در فصل برداشت مجبورند کل محصول تولیدی خود را به فروش رسانند که با هجوم همزمان عرضه کنندگان محصول به بازار، با افت قیمت همراه شده و معمولا دسترنج خود را به بهای ناچیز می‌فروشند که باعث کاهش درآمد آنها و کاهش علاقه به کاشت دوباره محصول می‌شود.

(چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸) ۱۰:۰۷
دانا
۱۳۹۴/۰۱/۰۳
0
0
0

زمینی محصور به مساحت 11 هزار متر واقع در سعید آباد شهریار در اختیار دارم که عیاقمند به احداث یک واحد سردخانه یا انبار سرد میباشم.


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها