سه شنبه / ۶ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۲:۵۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۲۳۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آغاز برداشت هندوانه آجیلی و فلفل سبز در سبزوار

از سطح سه هزار و 650 هکتار از اراضی آبی شهرستان با میانگین عملکرد 37 هزار کیلوگرم در هکتار 135 هزار تن هندوانه خوراکی از ارقام، آرژانتینی و چالستون گری برداشت شده است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در این باره گفت: از سطح 500 هکتار هندوانه آجیلی آبی با میانگین عملکرد 450 کیلوگرم تخم هندوانه در هکتار و از سطح 700 هکتار هندوانه آ‍جیلی دیم با میانگین عملکرد 150 کیلوگرم تخم هندوانه در هکتار جمعا 330 تن تولید تخم هندوانه شهرستان است.

 

محمد حسین آبادی همچنین اظهار داشت: این رقم نسبت به سال گذشته 40 درصد و سطح زیرکشت هندوانه خوراکی 50 درصد کاهش نشان می دهد، وی علت را مربوط به جدا شدن شهرستانهی جوین و جغتای دانست.

وی درباره برداشت فلفل سبز افزود: فلفل سبز ازسطح 720 هکتار با میانگین عملکرد 20 هزار کیلوگرم در هکتار برداشت شد.

حسین آبادی افزود: از 14 هزار و 400 تن فلفل سبز تولیدی تنها 10 درصد آن به صورت تازه خوری و مابقی با ضریب 20 درصد تبدیل به فلفل قرمز خشک می شود.

وی پیش بینی میزان تولید فلفل قرمز خشک شهرستان را با میانگین عملکرد سه هزار و 600 کیلوگرم در هکتار دو هزار و 500 تن اعلام و گفت: فلفل طی شش چین برداشت می شود که از اواسط خردادماه شروع و در صورت تاخیر در بروز سرما تا آذرماه به طول می انجامد.

حسین آبادی در خاتمه یادآور شد: برداشت فلفل به صورت دستی و خشک کردن آن به صورت سنتی انجام می شود که علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای حاشیه خلیج فارس پاکستان و هندوستان به صورت قلمی صادر می شود.

گفتنی است شهرستان سبزوار رتبه اول تولید فلفل قرمز در کشور را به خود اختصاص داده است./

(سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸) ۱۲:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها