چهارشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۸۸ / ۱۴:۴۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۲۲۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

شعبه انجمن ملی خرمای ایران در هرمزگان گشایش یافت

رییس سازمان بازرگانی هرمزگان گفت: با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن این استان شعبه انجمن ملی خرمای ایران در بندرعباس گشایش یافت.

عبدالمجید عبدلی زاده افزود: این شعبه پس از عضویت هرمزگان در هیات موسس انجمن ملی خرمای ایران و با هدف واگذاری مدیریت ها به بخش خصوصی راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: اولین نشست هیات موسس انجمن ملی خرمای ایران مرکب از روسای اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن مناطق خرما خیز کشور شامل آبادان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، خرمشهر، زاهدان، شیراز و کرمان در تهران تشکیل شد.
اتاق بازرگانی و صنایع معادن هرمزگان با بیش هفت دهه قدمت یکی از اتاق های فعال ایران محسوب می شود طوری که در اطلاعات منتشره تاریخ تشکیل وارایه خدمات این اتاق به نام اتاق تجارت بندرعباس به 77سال قبل بر می گردد.
اولین جلسه اتاق تجارت بندرعباس روز سه شنبه 12 مهرماه 1311 خورشیدی با هدف افزایش صادرات در دارالحکومه آن زمان این شهر تشکیل شد و اولین هیات رییسه آن انتخاب شدند.
در اولین نشست اتاق تجارت بندرعباس آقایان حاج شیخ احمد گله داری- حاجی مختار مشیر- حاج میر شمس الدین اوزی- مهدی ناظم پور و دو نفر از اهالی منتخبین حضور داشتند.
رییس سازمان بازرگانی هرمزگان ادامه داد: هیات موسس انجمن ملی خرمای ایران طی نشست های متعدد و با بهره گیری از مشاوران و صاحبنظران اقتصادی و حقوقی، در اولین اقدام اساسنامه این انجمن را تدوین و پس از اخذ موافقت اصولی مربوطه از اتاق ایران مبنی بر تاسیس و ثبت انجمن ملی خرمای ایران در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، مقدمات و تشریفات برگزاری مجمع عمومی موسسین و ثبت انجمن در اتاق ایران را فراهم کردند.
عبدلی زاده گفت: برای کاهش تصدی گری دولت و با استناد به الزام اصل 44قانون اساسی و سند چشم انداز بیست ساله کشور شعبه انجمن ملی خرما ی ایران در بندرعباس مرکز استان هرمزگان که سومین تولید کننده خرمای کشور محسوب می شود نیز تشکیل و نخل داران و مدیران صنایع فرآوری و بسته بندی و همچنین صادرت می توانند با عضویت در این تشکل غیر دولتی نسبت به فعال سازی آن اقدام کنند.
سطح زیر کشت خرمای هرمزگان بیش از 31هزار هکتار با تولید 137هزارتن اعلام شده است.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمده است این استان در زمینه تولید خرما رتبه سوم کشور را دارد.

(چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸) ۱۴:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها