چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۰
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۱۲۱۱۵۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

آذربایجان شرقی، بزرگترین قطب تولید شیرینی و شکلات در ایران

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: آذربایجان شرقی به عنوان بزرگترین قطب تولید شیرینی و شکلات در ایران و با دارا بودن بیش از صدها واحد تولیدی در زمینه شیرینی، شکلات و صنایع غذایی، به یکی از مهمترین قطب‌های صنایع غذایی خاورمیانه تبدیل شده است.

جمشید مغازه ای در مراسم افتتاح نمایشگاه شیرینی و شکلات تبریز با بیان اینکه این اولین دوره ای است که که انجمن شیرینی و شکلات ایران در تبریز، نمایشگاه برگزار می‌کند، گفت: در این دوره فضایی به مساحت ۶ هزار متر مربع در اختیار فعالان صنعت شیرینی و شکلات قرار گرفته و قطعا اگر نمایشگاه همزمان با اکسپو ایران نبود قطعا استقبال بیشتری می شد.

 

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه به پیشنهاد برگزاری معاونت غذا و دارو برگزار شد، ادامه داد: شیرینی و شکلات صنعت بزرگی است و جز صنایع پیشرو حوزه صنایع غذایی است که دارای رتبه اول در صادرات، ارزش افزوده بالا، تعداد شاغلین زیاد، تراز تجاری مثبت و ارزآوری خوب دارد.

 

دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران اضافه کرد: محصولات صنایع شیرینی و شکلات  باعث خنده مصرف کنندگان می شوند و این صنعت، صنعتی است که زنجیره ای از تولیدات مختلف در آن سهیم است و یک صد هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه قطب اصلی صنعت شیرین و شکلات آذربایجان شرقی است و سرمایه گذاری هنگفتی شده است، گفت: امید داریم این نمایشگاه نیز پیش قدمی برای برگزاری نمایشگاه های آتی و همکاری فعالان این صنعت با یکدیگر باشد.

 

پوستر هفدهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات تبریز

(چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۰۹:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها