سه شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۲۱۱۲۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان تبریز گفت: «گردشگری غذا» امسال در برنامه ها و رویدادهای مختلف حوزه گردشگری در این کهن شهر برجسته می شود.

رامین اسبقی روز دوشنبه در جلسه تکمیل پرونده‌های ثبتی و تقویم رویدادهای گردشگری تبریز، افزود: رویدادها و جشنواره‌هایی که به گردشگری غذا مرتبط است امسال حائز توجه ویژه‌ای است، چون شهر تبریز از نظر تنوع خوراکی‌ها، غذاها و شیرینی‌های سنتی با فرهنگ و تاریخ دیرینه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۳۴ رویداد مختلف در شهرها و بخش‌های مختلف آذربایجان‌شرقی در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است، اظهار کرد: ۱۳ مورد از این رویدادها مربوط به شهرستان تبریز است که با توجه به تعدد این موضوع لازم است تا پرونده‌های جدیدی برای ثبت در تقویم گردشگری کشور تنظیم و تکمیل شود.
 
اسبقی افزود: برنامه‌ها، رویدادها و جشنواره‌های یاد شده با مشارکت ارگان‌های مختلف شهرستانی اعم از فرمانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و صمت شهرستان تبریز برگزار می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در عرصه‌های هنری، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و غذایی باید اقدامات کافی برای افزایش این رویدادها به انجام برسد.
 
وی اهمیت مشارکت دستگاه‌ها و ادارات مختلف در ثبت ملی و منطقه‌ای رویدادها و جشنواره‌ها را مهم خواند و گفت: در این زمینه تلاش داریم تا رویدادها و جشنواره‌های مختلف که توسط فرمانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت شهرستان تبریز برگزار می‌شوند، شناسایی و مستندنگاری شده و با تکمیل فرم‌های مربوطه، توسط ادارات متولی انجام شود.
(سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۰۹:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها