دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۶:۵۲
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۱۲۰۶۴۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس تغذیه و سلامتی

مردم باید به مصرف نان سبوس‌دار و سالم ترغیب شوند

رییس سازمان غذا و دارو گفت: باید با سازوکارهایی، رغبت مردم برای استفاده از نان سبوس‌دار و سالم را بیشتر کنیم.

سیدحیدر محمدی، روز یکشنبه در همایش نان کامل که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله نان سالم و کامل باید تبدیل به مطالبه عمومی شود، اظهار کرد: تأمین امنیت غذا در تمام کشورهای مترقی و یا در حال توسعه به عنوان موضوعی اساسی مطرح است.
وی با بیان اینکه امنیت ملی و امنیت غذا دو موضوع در هم تنیده است، اضافه کرد: موضوع تأمین سلامت از طریق دسترسی به غذای سالم بسیار مهم و حیاتی است.
رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تأمین غذای سالم مستلزم ایجاد زیرساخت مطلوب است، نقش کلیدی نان در سبد غذایی ایرانیان را مورد توجه قرار داد.
وی با بیان اینکه استفاده از نان در مقایسه با نرم جهانی بیش از ۳۷ درصد است، ادامه داد: به طور متوسط هر ایرانی روزانه ۳۰۰ گرم نان مصرف می‌کنند.
محمدی با اشاره به اینکه نان سالم یک نان کامل نیست، افزود: نانی که مصرف می‌کنیم برای داشتن سلامت و کامل بودن به لحاظ مواد معدنی و ریزمغذی‌ها شاخص‌هایی دارد؛ به طور مثال، اگر نان مصرفی ما به عنوان قوت غالب از فیبر کافی برخوردار باشد، بسیاری از مشکلات گوارشی فرد برطرف خواهد شد.
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نان سنگک حاوی بیشترین مقدار سبوس است، ادامه داد: خوشبختانه سنگک در سبد غذایی مردم جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی با بیان اینکه تمایل عموم مردم به استفاده از آرد سفید و فاقد سبوس است، خاطرنشان کرد: باید ضمن ایجاد سازوکارهایی، رغبت مردم برای استفاده از نان سبوس‌دار و سالم را بیشتر کنیم.
محمدی گفت: اولویت ما، تولید نان صنعتی و اصلاح روش پخت نان است.

(دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲) ۰۶:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها