جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۱۱۹۹۷۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

گوشت قرمز به وفور در بازار وجود دارد

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به زایش های پاییز و حجم واردات، گوشت قرمز به وفور در بازار تامین شده است.

منصور پوریان گفت: بنابر اعلام  آخرین آمار مرکز آمار جمعیت دام سبک کشور ۶۲ میلیون راس است که بدلیل شرایط مساعد زایش پاییز پیش بینی می شود که به ۶۵ میلیون راس برسد.
او نرخ کنونی هرکیلو دام زنده را ۱۷۰ تا ۲۰۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نرخ دام زنده هرکیلو گوشت گوسفندی و گوساله باید با قیمت ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان عرضه شود.
پوریان از رکود بازار دام خبر داد و گفت:میزان تقاضا برای خرید دام زنده داخلی ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته به طوریکه خرید و فروش چندانی انجام نمی شود.
رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه گوشت قرمز به‌وفور در بازار تامین است، افزود:  طی ماه های دی و بهمن عرضه دام زنده داخلی به سبب زایش ها پایین بود به طوریکه اکثرا بیشتر دام‌های حذفی و قوچ روانه بازار می‌شد، اما با افزایش زایش‌ها در اسفند و فروردین‌ماه، دام زنده و گوشت وارداتی زیادی وارد بازار خواهد شد.
او گفت: گوشت وارداتی گوسفندی و گوساله گرم و منجمد در بازار به‌وفور یافت می‌شود به طوریکه هم اکنون هر کیلو کیلو گوشت گوسفندی منجمد ۲۳۰ هزار تومان، گوشت منجمد گوساله ۲۸۰ هزار تومان، لاشه گرم گوسفندی ۲۷۰ هزارتومان و لاشه گرم گوساله ۳۱۰ هزارتومان است.

(جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲) ۰۹:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها