سه شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۴
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۱۱۹۹۲۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس تغذیه و سلامتی

آیا شیر خواران هم اعتصاب غذا می کنند

یک فوق تخصص گوارش کودکان گفت: وقتی کودک حاضر به خوردن شیر یا غذا نیست، اصطلاحاً گفته می‌شود در اعتصاب شیر خوردن است، یعنی کودک می‌خواهد بگوید مشکلی وجود دارد.

امیرحسین حسینی، با بیان اینکه شیر نخوردن می‌تواند برای کودکان و والدین بسیار ناراحت‌کننده باشد، افزود: اگر نوزاد از خوردن شیر مادر امتناع کرد، تلاش برای شیردهی به کودک را ادامه دهید چرا که شیر نخوردن در کودکان دلایل مختلفی دارد.
وی افزود: دندان در آوردن، عفونت گوش، گرفتگی بینی، کاهش مقدار شیر یا کند بودن جریان شیر مادر، تغییر جای خواب کودک یا حتی اگر کودک در حال دندان درآوردن است و شما را گاز گرفته و واکنش شما او را ترسانده، ممکن است از جمله دلایل امتناع کودک شما از شیر خوردن یا اصطلاحاً اعتصاب غذا در نوزادان و کودکان باشد.
به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اگر کودکتان از شیر خوردن امتناع می‌کند، باید عوامل مختلف را مثل استفاده از عطر، صابون جدید یا مواد آرایشی که ممکن است رایحه آن کودک را آزار دهد، مصرف یک ویتامین یا دارو توسط مادر که باعث تغییر در مزه شیر شده و یا در شیرخوارانی که شیرخشک استفاده می‌کنند، تغییر نوع شیرخشک را بررسی کنید.
حسینی افزود: سابقه قبلی رفلاکس معده که در برخی کودکان و بعد از مدتی از درمان مجدداً عود می‌کند، می‌تواند از دیگر علت‌های شیر نخوردن کودک باشد.
وی با اشاره به اینکه هرگونه آلرژی به غذا یا شیر جدید می‌تواند یکی از دلایل ای جد رفلاکس باشد ادامه داد: این نوع از حساسیت‌ها باعث دل درد، تهوع و یا امتناع کردن کودک از شیر خوردن می‌شود.
حسینی به والدینی که کودک خود را با شیرخشک تغذیه می‌کنند توصیه کرد: چنانچه در نوزاد واکنش تجربه نشده‌ای پس از استفاده شیر مثل تهوع، استفراغ و یا علامت‌های پوستی مشاهده کردید، ضمن مشورت با پزشک اطفال شیر یا غذای جدید را تغییر دهید.

(سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲) ۰۷:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها