دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۹۴۶۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

رشد دو برابری کشت چغندرقند پاییزه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از رشد دو برابری کشت چغندرقند پاییزه در استان طی سال زراعی جاری خبر داد.

علی چاله چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اتمام کشت چغندرقند پاییزه در مزارع استان، گفت : امسال ۳۵۸۷ هکتار از مزارع استان زیرکشت پاییزه چغندرقند رفته است.

 

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در فصل برداشت محصول که خرداد ماه سال آینده خواهد بود، تولید چغندرقند پاییزه در مزارع استان به قریب ۲۴۰ هزار تن برسد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: پاییز سال گذشته ۱۸۰۰ هکتار چغندرقند پاییزه در مزارع استان کشت شده بود و در نهایت ۱۲۰ هزار تن محصول در استان تولید شد.

 

چاله چاله با اشاره به اهتمام مجموعه جهاد کشاورزی استان جهت توسعه کشت چغندرقند پاییزه، گفت: کشت پاییزه چغندرقند در استان از این جهت که امکان استفاده از آب باران را فراهم می‌کند، گام مهمی در جهت افزایش تولید چغندرقند در استان خواهد بود.

 

چاله‌چاله یادآور شد: توسعه کشت پاییزه چغندرقند در استان ضمن اینکه مجموع تولید چغندرقند تولیدی در استان را بالا می‌برد، با تهیه خوراک مورد نیاز کارخانه‌های قند در اوایل سال، زمینه فعالیت کارخانجات قند در همه ایام سال را نیز فراهم می‌کند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه کشت پاییزه چغندرقند را خاص شهرستان‌های مناطق گرمسیر عنوان کرد و افزود: تنها در سه شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب کشت پاییزه چغندرقند انجام می‌شود.

 

 وی با بیان اینکه چغندرقند به دو شکل بهاره و پاییزه در استان کشت می‌شود، گفت: کشت چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیر استان از اوایل پاییز شروع و تاکنون ادامه داشته است .

(دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲) ۲۳:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها